۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۶۷۶۲۹

دانشجویان موهن به قرآن در اردن تبرئه شدند

خبرگزاری رسا ـ دادگاه امنیتی اردن در حکمی تأمل برانگیز دانشجویان متهم به اهانت به قرآن کریم در دانشگاه «آل البیت» این کشور را تبرئه کرد.
قرآن مجيد


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه «الدستور» چاپ اردن، دادگاه امنیتی اردن روز گذشته در حکمی تأمل برانگیز دانشجویان متهم به اهانت به قرآن کریم در دانشگاه «آل البیت» این کشور را تبرئه کرد.


دادگاه امنیتی اردن طی تشکیل جلسه‌ای که به ریاست احمد العمری و عضویت خالد الکوالیت و بلال البخیت برگزار شد، 5 متهم پرونده مربوط به اهانت به قرآن در دانشگاه آل البیت این کشور را که موسوم به گروه «عبدة الشیطان» بودند، به بهانه کافی‌نبودن ادله و شواهد تبرئه کرد.

 

شهود دادستان در این جلسه اعلام کردند: دختر دانشجویی که متهم به هدایت 4 جوان از دانشگاه آل البیت برای توهین به قرآن شده است، دختری متعهد به احکام دینی است و یکی از مظنونین نیز نماز می‌خواند و این گروه به خاطر لباس‌هایشان مورد سوء ظن قرار گرفته‌اند.

 

در همین راستا، موسی بنی‌خالد، رییس امور دانشجویی دانشگاه آل البیت اعلام کرده است: این دانشگاه اقدامات لازم را برای بازگرداندن دانشجویان تبرئه‌شده به دانشگاه و از سرگیری تحصیلشان انجام خواهد داد.

 

تبرئه دانشجویان متهم به هتک حرمت قرآن در کشوری اسلامی همچون اردن اقدامی عجیب و تأمل برانگیز به نظر می‌رسد، زیرا اخیرا اهانت به کلام وحی از سوی گروهی موسوم به عبدة الشیطان نه تنها در دانشگاه آل البیت، بلکه در تعداد دیگری از شهرهای این کشور تکرار شده بود و اعتراض شهروندان اردنی را در پی داشت.

 

انتظار می‌رود که مقامات قضایی اردن در قبال موهنان به قرآن موضع قاطعانه و جدی‌تری اتخاذ کنند تا اهانت‌های مکرر به کلام وحی در این کشور متوقف شده و عاملان و مجریان این گونه اقدامات به خود اجازه تکرار چنین حرکاتی را ندهند./994/ب103/د

ارسال نظرات