۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۶۷۶۵۸
آیت الله قرهی:

تبیین درست رابطه ولایت فقیه و امام زمان بسیاری از مشکلات را حل می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قرهی با بیان این‌که با تبیین رابطه ولایت فقیه و امام زمان(عج) بسیاری از مشکلات حل می شود، گفت: بعضا نمی‌خواهند ما وارد این مقوله شویم مانند جریان انحرافی که آنقدر اسم امام زمان(عج) را مطرح می‌کنند که اگر ما راجع به امام زمان(عج) حرف بزنیم می‌گویند نکند این هم انحرافی است.
ديدار مدير عامل خبرگزاري رسا با آيت الله قرهي ديدار مدير عامل خبرگزاري رسا با آيت الله قرهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی، متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران در دیدار حجت الاسلام محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا که روز دوشنبه سی ام اردیبهشت ماه در مهدیه قائم المنتظر حکیمیه تهران انجام شد، با قدردانی از فعالیت های این رسانه حوزوی، گفت: خبرگزاری رسا را رصد می‌کنم، خبرگزاری بسیار موفقی است و در عین حرفه ای بودن مقید به مبانی اخلاقی و دینی است که این یکی از ویژگی های مهم این خبرگزاری است.

آیت الله قرهی با بیان این که برخی می خواهند حرفه‌ای عمل کنند اما اخلاق را رعایت نمی‌کنند، گفت: شما نشان دادید که می‌شود حرفه ای وارد عرصه شد و تمام مبانی را حفظ کرد و آنچه را که دین تبیین می فرماید انجام داد.

وی افزود: علمای بلاد با شما همکاری کردند چراکه صادقانه وارد شدید و چون متخلق به اخلاق الهی، حرفه‌ای و ولایی بودید.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر این‌که در حوزه باید رسانه‌های این شکلی بیشتر شود، گفت: با استفاده از تجارب شما باید خبرگزاری‌های دیگری نیز در کنار رسا به وجود بیاید.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) افزود: دنیا در دست رسانه‌ها است و در موقع خاصی یک مطلبی را که بخواهند پیش ببرند رسانه‌ها هماهنگ با هم وارد می‌شوند و منشا آنها یک رسانه بیشتر نیست، اما چنان با هم هماهنگ وارد می شوند و تبلیغات انجام می دهند که کسی متوجه نشود.

آیت الله قرهی با اشاره به این که امام خمینی (ره) به جد در عرفان کوشا بود، گفت: کسی عرفان امام را نشناخت، عرفان امام بود که سیاست را به ایشان داد و فرمودند سلاح تبلیغات برنده‌تر از سلاح جنگ است.

این استاد اخلاق با تاکید بر این که این خبرگزاری باید در عین وحدت کثرت داشته باشد و مطالب را به خوبی شرح دهد، اظهار داشت: فطرت بشر این است که می‌داند فی ذاته خلیفة الله است، خلیفه پروردگار گاه به بیراهه می رود، می‌داند که در دنیا یک رهبری واحد نیاز است و این دلیل طلب استیلا بر دنیا است.

وی با اشاره به این‌که مبانی فکری امام، کتاب الله است و بنابر این مبانی تعبیر تشیع را به کار نبرد بلکه اسلام ناب محمدی را بکار برد برای این که بفهماند شیعه همان اسلام ناب است، افزود: بشر می‌داند که نیاز به یک امیر دارد، از این رو آنها در مسیر باطل شان پیش می‌روند و از طرفی هم اسلام ناب به دنبال معرفی امیر حقیقی است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اشتباهی که در ابتدای انقلاب انجام دادیم این بودکه از تعابیر قرآن استفاده نکردیم به عنوان مثال تعبیر اسراییل را نباید بکار ببریم بلکه تعبیر رژیم صهیونیستی صحیح است، اینها از مکرشان بود که خودشان را با نام یک پیامبر می شناسانند.

آیت الله قرهی با اشاره به این که در جنگ نظامی استراتژی پیامبر و ائمه(ع) عدم شروع جنگ است، گفت: اما ما در جنگ فرهنگی نباید تدافعی عمل کنیم بلکه باید تهاجمی عمل کنیم، نباید بنشینیم تا آنها چیزی بگویند و ما جواب دهیم، همان گونه که وهابیت این را متوجه شد و گاهی به دروغ مطلبی را به خورد خوانندگان فارسی زبان می دهند و به اشتباه هم ادرس می زنند که همچین مطالبی در چنین آدرسی وجود ندارد.

وی خطاب به دست اندرکاران رسا تاکید کرد باید جلوتر از زمان باشید و گفت: اگر بخواهید یک رسانه دینی حوزوی قوی باشید باید نشان دهید که حوزه می‌تواند قوی وارد عرصه رسانه باشد و فقط تدافعی عمل نکنید بلکه تهاجمی باشید.

این استاد خارج فلسفه با بیان این‌که تمام مسائلی که امروز مکاتب لیبرالیستی و فمنیستی و اومانیستی تبیین می‌کنند همان چیزهایی است که در زمان ائمه به خصوص امام باقر و صادق(ع) تبیین شده است، گفت: همه همان شبهاتی است که در زمان معصومین تبیین می کردند اما نوعش عوض شده و با یک اسم جدیدی است اما مطلب جدیدی مطرح نمی‌کنند.

وی با اشاره به این‌که برگزاری دوره های اخلاق رسانه و فقه رسانه در خبرگزاری رسا کاری بسیار عالی است، گفت: تبیین بحث اقتصاد و سیاست در رسانه به معنای تبیین سیاست‌های رسانه‌های بیگانه و تبیین سیاست‌های دینی از دیگر اموری است که خبرگزاری رسا باید به آن اهتمام داشته باشد.

آیت الله قرهی با تاکید بر این‌که روی بحث ولایت باید بسیار کار کرد، اظهار داشت: در عالم انقلاب‌های بسیاری رخ داده است و خیلی انقلاب‌ها به انحراف کشیده شده است اما در انقلاب ما دلیل این‌که بعد از سی سال همچنان در مسیر مبانی هستیم این است که صاحب این انقلاب ولایت و حضرت مهدی(عج) است و این باید برای مردم تبیین شود که انقلاب به امام زمان(عج) متصل است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که اگر تبیین شود که ولایت فقیه به حضرت حجت(عج) گره خورده و نایب امام زمان(عج) است بسیاری از مشکلات حل می‌شود، گفت: بعضی افراد نمی‌خواهند ما وارد این مقوله شویم مانند جریان انحرافی که آنقدر اسم امام زمان(عج) را مطرح می‌کنند که اگر ما راجع به امام زمان(عج) حرف بزنیم می‌گویند نکند این هم جزو جریان انحرافی است مانند همان حرکت که انجمن حجتیه داشت و این خواست دشمن است.

آیت الله قرهی در پایان تاکید کرد: رسانه حوزوی خیلی بیشتر باید درباره امام زمان(عج) کار کند./959/پ201/ج

ارسال نظرات