۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۶۷۷۹۹
آیت الله جوادی در دیدار جلیلی:

استعدادها و منابع مدیریت شود در هر شرایطی می‌توان کشور را اداره کرد/ غربی‌ها قابل اعتماد نیستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی مشکل اصلی کشور را ضعف مدیریت دانست و تاکید کرد: اگر کسی نمی‌داند یا نمی‌تواند حقوق مردم را اداره کند نباید وارد عرصه انتخابات شود، این که فردی بگوید من خواستم ولی نگذاشتند یا نشد معنا ندارد، چنین فردی بهتر است از ابتدا وارد این عرصه نشود.
ديدار سعيد جليلي با مراجع و علما در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، بعد ازظهر سه شنبه در دیدار سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) اعتماد به خداوند تبارک و تعالی را بزرگ ترین سرمایه برای انسان دانست.
وی در ادامه شریعت و سیاست اسلامی را دو عنصر مهم و محوری در نظام اسلامی دانست و با بیان این که مردم ستون دین به شمار می‌آیند، گفت: اگر کسی حرف مردم را بزند و بیکاری و اشتغال را حل نکند مصداق آیه «لم تقولون ما لا تفعلون» است و دریای بیکران خون های شهدا او را کنار می زند.
 حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: هر کس با خون شهدا بازی کند حذف می‌شود،‌ همان گونه که ما این مساله را در طول بیش از سی سال از عمر انقلاب مشاهده کردیم و باید باور کنیم که رعایت حقوق مردم ستون دین است.
 وی تاکید کرد: بسیاری از جوانان ما در حال حاضر بیکارند و در بین آنان افراد تحصیل‌کرده نیز حضور دارند،‌ سن ازدواج در کشور بالا رفته است باید برای این مشکلات فکری کرد. 
در جبهه ها خبری از مرز پرگهر نبود
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر این که در جبهه های دفاع مقدس خبری از مرز پرگهر نبود، گفت: وقتی جوانان ما از روستا و شهر به جبهه اعزام می شدند، اگر پنجاه پرچم وجود داشت یک پرچم سه رنگ نبود، همه اش پرچم یا زهرا و یا حسین(ع) بود و اینها سرمایه اصلی انقلاب اسلامی است.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی گفت: اگر کسی نمی‌داند یا نمی‌تواند حقوق مردم را اداره کند نباید وارد عرصه انتخابات شود، این که فردی بگوید من خواستم و نگذاشتند یا نشد معنا ندارد. چنین فردی بهتر است که از ابتدا وارد این عرصه نشود.
 افرادی که حجت بالغه ندارند وارد عرصه انتخابات نشوند
وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوند باید بدانند اگر حجت بالغه دارند وارد شوند در غیر این صورت وارد نشوند، انسان هم باید بداند وظیفه اوست و هم باید بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد؛ این جایگاه، مسؤولیت الهی دارد، اگر کسی نداند و نتواند از عهده این مسؤولیت برآید نباید وارد این عرصه شود.
 این استاد خارج فقه حوزه علمیه استعدادها و منابع جمهوری اسلامی ایران را بسیار زیاد دانست و تاکید کرد: مردم ما دارای قدرت هستند، از جهت منابع نیز کمبودی در کشور احساس نمی شود، بر فرض که دور ما را با سیم خاردار محصور کنند ما باز هم می‌توانیم کشور را اداره کنیم.
 مشکل منابع نداریم، ‌از ضعف مدیریت رنج می بریم
وی کمبودهای کنونی را نتیجه ضعف مدیریت دانست و گفت: اگر می بینیم لبنیات ما گران شده به دلیل این است که علوفه از خارج وارد می کنیم، ‌این در حالی است که ما از جهت منابع طبیعی مشکل و محدودیتی نداریم.
حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: شصت سال قبل در ده کیلومتری قم چاه نفت فوران کرد و کسی نبود که این چاه را مهار کند و مجبور شدند از خارج برای مهار چاه درخواست کمک کنند، اما بحمدلله بعد از انقلاب با اتکا به جوانان خودی توانستیم در این عرصه نیز موفقیت های خوبی کسب کنیم.
 برخی انسان های خوبی هستند اما به درد مدیریت نمی خورند
وی افزود: در کشور هم منابع و هم نیروی کافی در اختیار داریم منتهی باید کسی باشد که بتواند این منابع و نیروها را مهندسی و مدیریت درست کند؛ برخی از افراد انسان های خوبی هستند اما مدیر نیستند، بعضی ها تنها به درد دعای کمیل می خورند و به درد مدیریت نمی خورند.
حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: برخوداری از درایت،‌ مدیریت و تدبیر از بهترین نعمت های الهی است.
وی در ادامه سخنان خود بیداری اسلامی را محصول انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: کشورهایی که امروز در منطقه آفریقا و آسیا بیدار شده اند روزی در خواب غفلت بودند و فکر این را نمی کردند که این موج آغاز شود؛‌ ما در کنار چنین سفره ای هستیم که هیچ کس تصور آن را هم نمی کرد.
حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی دنیا گرفتار سه قطب غرب، اتحاد جماهیر شوروی و هند بود، ما نگرانی داشتیم که با پیشرفت علم، هند به دام غرب بیفتد و کفه به نفع آنها سنگین شود؛ با از بین رفتن جماهیر شوروی همچنان بت پرستی و گاو پرستی در هند وجود دارد و مردم همچنان فاقد تکیه گاه درست هستند.
وی افزود: باید این مردم را هدایت کرد تا هم از خطر بت پرستی نجات یابند و همه به دامان غرب کشیده نشوند.
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه غرب با دو غده جهل و بی دینی مواجه است، اظهار داشت:‌ غربی ها یک وقت گالیله سوزی و یک وقت قرآن سوزی دارند،‌ این نتیجه دین بی‌عقل است،‌ اگر علم باشد و دین نباشد جنگ های جهانی به وجود می آید،‌ غربی ها از بس آدم کشته اند خسته شده اند.
غربی ها قابل اعتماد نیستند
وی خطاب به دکتر جلیلی گفت: من در دیدار قبلی خدمت شما عرض کردم اینها که با شما ملاقات می کنند حرف خودشان را می زنند و در گفتمان با آنها باید مراقب بود، آنها نمی آیند که حرف ما را بشنوند.
 وی تاکید کرد: بنابر این اگر دیندارانشان خردمدار و عاقل شوند و از گالیله سوزی دیروز و قرآن سوزی امروز دست بردارند و عاقل شدند می شود به آنها اعتماد کرد و گرنه ما در عین حال که نسبت به آنها احترام انسانی داشته و داریم نیاز به هیچ کشوری نداریم.
 حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخابات باشکوه و خلق حماسه سیاسی و اقتصادی مدنظر رهبر معظم انقلاب، برای طول عمر، سلامتی و دوام توفقیات ایشان دعا و تاکید کرد: امیدواریم روزی برسد که با داشتن این سرمایه ها و مدیران لایق این نظام را تحویل صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف دهیم. /924/پ202/ع
ارسال نظرات