۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۶۷۸۷۸
آیت الله نظری در دیدار ولایتی:

ملاک شناخت حرکت صحیح، تبعیت از ولی فقیه است/ نگاه بشر امروز به عدالت تأسف‌آور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با بیان این که در زمان غیبت امام زمان(عج) نعمت فقیه یعنی نبوت، امامت و فقاهت مطرح می شود، ادامه داد: راه اصول و حرکت صحیح در همین مسیر است.
آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبد الله نظری خادم الشریعه عصر امروز در دیدار علی اکبر ولایتی در ساری با اشاره به این که عقل، علم، دین و روح مختص بشریت است، گفت: متأسفانه آثار این ویژگی های مهم در جامعه بشری حفظ نشد.

 

وی با بیان این که انسان اگر آثار این امور را حفظ کند سعادتمند خواهد شد، افزود: نخستین کاری که انسان در این خصوص می تواند انجام دهد این است که فاعل به خیر باشد و بدی در برنامه زندگی انسان نباید راه داشته باشد، چون انسان جانشین خدا است و خدا هم فاعل به خیر است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که ظلم، بدی و ستم هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ عقلی پسندیده نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه با مطالعه ای در تاریخ زندگی بشر می توان دید بشریت به این امر توجهی نداشته است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که متأسفانه بشریت امروز دچار شهوت و غضب شده است، ادامه داد: این دو خصوصیت ناپسند موجب شده که انسان از خیر و نیکی فاصله بگیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مقام را امری اعتباری دانست و با بیان این که مقام همانند مفاهیم اعتباری و زودگذر است، خاطرنشان کرد: صحنه زندگی برای بشر صحنه تکامل است و اگر بخواهد به تکامل انسانی برسد باید در کنار چراغ عقل، دین، علم و روح حرکت کند که لازمه آن این است که از شهوت و غضب در افراط و تفریط دوری شود.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: این مسأله تنها در سایه تربیت در برنامه دین خدا و پیامبر گرامی اسلام میسر خواهد بود که با تکمیل دین با اساس دین، امامت و ولایت خواهد بود.

 

وی با بیان این که در زمان غیبت امام زمان(عج) نعمت فقیه یعنی نبوت، امامت و فقاهت مطرح می شود، ادامه داد: راه اصول و حرکت صحیح در همین مسیر است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که متأسفانه بشر در این خصوص دچار گمراهی شده و نتوانسته به مراد واقعی برسد، خاطرنشان کرد: شیعه در این خصوص رسالت سنگینی بر عهده دارد که باید نگهبان و نگهدار دین خدا و امام زمان(عج) باشد.

 

وی با بیان این که ظهور حضرت مهدی(عج) تکمیلی خواهد بود، افزود: بشر در سیر زندگی خود خواهد فهمید که مسائلی را که دین بیان می کند صحیح و به اشتباه کار خود پی خواهد برد و متوجه نواقص دنیا و حقانیت دین خدا خواهد شد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه ولایت و رهبری در نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلمی هر دو نعمتی برای نظام دینی هستند، افزود: همه باید شکرگزار این دو شخصیت بزرگ باشند.

 

وی ادامه داد: بنده به رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتقاد علمی، مقامی و اخلاقی دارم چون ایشان هم کف نفس و هم زهد مالی دارند و این افتخاری برای جهان اسلام است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: شخصیت امام راحل و وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی افتخاری بزرگ برای جهان تشیع هستند که باید قداردان نعمت فقاهت و ولایت فقیه باشیم./950/پ201/س 

ارسال نظرات