۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۶۸۰۶۹
حجت الاسلام و المسلمین قریشی:

روابط جانبدارانه و احساسی در روند کار شورای نگهبان جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رابطه، رفتارهای احساسی و جانبدارانه در روند اجرایی اعضای شورای نگهبان جایی نداشته و این شورا در انجام رسالت و وظیفه قانونی خود مقتدرانه حرکت کرده است.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي

 

 حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تاکید بر اینکه مخدوش کردن عمل شورای نگهبان در تایید و یا رد صلاحیت افراد از سوی برخی از بدخواهان با هدف تضعیف جایگاه قانونی آن است، تصریح کرد: رابطه، رفتارهای احساسی و جانبدارانه در روند اجرایی اعضای شورای نگهبان جایی نداشته و این شورا در انجام رسالت و وظیفه قانونی خود مقتدرانه حرکت کرده است.

 

 

وی اظهار داشت: برخورد قاطع شورای نگهبان از اعمال نفوذهای سلیقه‌ای اشخاص که با هدف انحراف در رای و نظر این شورا صورت می‌گیرد جلوگیری می‌کند و قانون مداری و التزام به قوانین در اصل لازمه و ضرورت برخورد با رفتارهای انحرافی در مباحث سیاسی کلان کشور است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی مهمترین اصل را اعتقاد افراد و رجال سیاسی به نظام ولایی و ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: شورای نگهبان با بررسی این که آیا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از رجال سیاسی هستند یا نه، توانایی و علم مدیریت و اداره کشور در عرصه های مختلف را دارند یا خیر، منتخبین را برای شروع تبلیغات انتخاباتی به وزارت کشور معرفی کرده است.

 

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در راس همه ویژگی هایی که بالاترین مرجع اجرایی کشور باید از آن بهره مند باشد تابعیت محض ولی فقیه و متعقد به نظام ولایی باشد چراکه اصل مهم در حاکمیت مبتنی بر اسلام و آموزه های قرآنی اعتقاد به وجود اصل رهبری ولایت فقیه است.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رییس جمهور باید از رجال سیاسی، مدیر، مدبر و آگاه به شرایط و موقعیت اجتماعی، سیاسی و بین المللی کشور باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات، بیان کرد: از آنجایی که ملت ایران همواره با حضور خود نشان داده اند که از بلوغ سیاسی و اجتماعی برخوردارند حضور گسترده در پای صندوق های رای را یک وظیفه دینی و ملی تلقی می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که مشارکت گسترده مردم همراه با بصیرت و نشاط اجتماعی، دشمنان نظام و بدخواهان انقلاب را در رسیدن به اهداف خود ناکام و نا امید می کند، گفت: تبلیغات دشمنان برای عدم حضور مردم در اصل به ضرر خود آنها است چون با این عمل مردم بیشتر از گذشته به اهداف پلید دشمنان و بدخوهان انقلاب پی می برند.

 

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان انقلاب در این مقطع زمانی دائم تبلیغ می کنند که مردم این انتخابات را تحریم کنند و در آن حضور نیابند حال آنکه این مردم سالها است که دشمنان را می شناسند و می دانند آنها هدفی جز جداکردن مردم از آرمانها، ارزشها و باورهای انقلاب و نظام ندارند تا سلطه خود بر جهان اسلام را بیشتر کنند./936/ت302/ع

ارسال نظرات