۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۶۸۲۶۱
شیخ عیسی قاسم:

اذعان جهانیان به مشروعیت مطالبات ملت عامل گرایش آل‎خلیفه به خشونت است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به این که جهانیان به مشروع بودن مطالبات ملت بحرین اذعان دارند، تأکید کرد که آل‎خلیفه برای فرار از پذیرش خواسته‎های ملت به خشونت روی آورده است.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با تأکید بر این که ایجاد شکاف میان ملت بحرین غیرممکن است، گفت: توطئه های فراوانی برای ایجاد شکاف، دشمنی و جنگ میان ملت صورت گرفت، اما شیعیان و اهل تسنن با راهنمایی علما و شخصیت ها و مراکز اسلامی و ملی با هوشیاری در برابر این توطئه ها ایستادند.

 

وی افزود: این توطئه ها با هدف ناکام ساختن مطالبات اصلاح طلبانه مردم انجام گرفت، ولی ملت به خوبی با نتایج این فتنه و پیامدهای آن آگاه است.

 

آیت الله عیسی قاسم بر وحدت و همبستگی ملت بحرین تأکید کرد و اظهار داشت: مکر و نیرنگ سیاسی و رسانه ای رژیم نتوانست شهروندان شیعه و سنی را از هم جدا کند. متأسفانه برخی در داخل کشور برای شعله ور ساختن جنگ مذهبی تلاش می کنند که با سد محکم ملت مواجه شده اند.

 

رهبر شیعیان بحرین از اذعان آل خلیفه به حق بودن مطالبات مردم به عنوان دلیل اصلی خشونت علیه ملت یاد کرد و ادامه داد: اذعان همگان به حق بودن مطالبات مردم به دردسر اصلی نظام تبدیل شده است و به دلیل این که نمی خواهد به این خواسته ها تن دهد از خشونت و عنف استفاده می کند.

 

وی تأکید کرد: ملت از آتش ظلم، خشونت، قلع و قمع و کشتار نظام نمی هراسد و با این اقدامات عقب نشینی نمی کند. ما به عنوان یک ملت واحد در برابر نظام ایستاده و اصلاحات را فریاد می زنیم.

 

خطیب جمعه شهر دراز با اشاره به این که مشکل یک شهروند، مشکل همه ملت است، تصریح کرد: همه منازل دارای حرمت هستند و تعدی به آنها جایز نیست. اولین خانه ای که از سوی آل خلیفه مورد تعرض قرار گرفت، به این معنا بود که همه خانه ها با هتک حرمت مواجه شدند و با اولین خونی که ریخته شد، خون همه ما جاری شد.

 

شیخ عیسی قاسم در پایان خاطر نشان ساخت: فداکاری ملت برای غیرت و ایمان به مثابه فداکاری در راه خداست، زیرا به خوبی می دانم که ملت بحرین تنها رضای خدا را می خواهد./980/ب901/د

ارسال نظرات