۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۶۸۳۵۰
خطیب جمعه حله عربستان؛

توفیق ولادت در کعبه تنها نصیب امام علی شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر حله عربستان با اشاره به صفات والای حضرت علی(ع) تأکید کرد: مسلمانان باید سیره امام علی(ع) را الگوی خود قرار دهند تا در امور زندگی موفق شوند.
حجت الاسلام عبدالله اليوسف

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حجت الاسلام شیخ عبدالله الیوسف، خطیب جمعه حله عربستان، روز گذشته در جشن میلاد امیرمؤمنان علی(ع) که در حسینیه عسیف قطیف برگزار شد، با اشاره به صفات والای امام علی(ع) گفت: کتاب‎های تاریخ و حقایق و احادیث فریقن اثبات کرده است که حضرت علی(ع) برای کارهای نیک و خیر و فضیلت‌ها پیشی می‎گرفت.

 

وی افزود: امام علی(ع) پیشگام در پذیرفتن دین اسلام است و جان و مال خود را برای یاری رساندن به پیامبر(ص) در ابلاغ رسالت ایثار کرد.

 

خطیب جمعه شهر حله با اشاره به خطبه مشهور حضرت علی(ع) «سلونی قبل أن تفقدونی» خاطرنشان کرد: امام علی(ع) که دروازه شهر علم پیامبر اکرم(ص) است، بسیاری از علوم از جمله نحو و کلام را برای دین اسلام تألیف کرد و نخستین کسی که روز جمعه در مسجد به دنیا آمد و به شهادت رسید که  این منزلت نصیب هیچ کس نمیشود.

 

وی با بیان اینکه دشمنان برای خدشه دار کردن سیمای دینی امیر مؤمنان(ع) 80 سال او را دشنام می‌دادند، تأکید کرد: مسلمانان باید سیره این امام را  از در زمینه های مختلف سرمشق خود قرار دهند تا در امور زندگی موفق وسربلند شوند./9456/ب903/د

ارسال نظرات