۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۶۸۵۵۵
مدیر حوزه علمیه شهرکرد:

حضرت زینب آیینه تمام نمای مقام رسالت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهرکرد گفت: حضرت زینب(س) آیینه تمام نمای مقام رسالت است؛ ولایت‌مداری و عشق به امام زمان از شاخصه‌های بارز عقیله بنی هاشم است.
حجت الاسلام سيد مصطفي هاشمي ، مدير حوزه علميه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سید مصطفی هاشمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد، ظهر امروز در مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س)، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) گفت: زندگی سراسر حادثه و مصیبت حضرت زینب(س) با حادثه جانسوز کربلا گره خورده که تبیین کننده اهداف نهضت عظیم عاشورا و رسالت جد بزرگوار خویش بوده است.

حجت الاسلام هاشمی، حضرت زینب(س) را بهترین الگو برای زنان مسلمان دانست و افزود: زینب(س) در شجاعت و شهامت، سخنوری و نطق، عقل، تدبیر و هدایت و رهبری هر آنچه را که از محضر پیامبر(ص) و علی(ع) و فاطمه(س) و حسنین(ع) آموخته بود در مرحله عمل پیاده کرد و ذره‌ای ضعف از خود نشان نداد.

وی با بیان اینکه اوج صبر حضرت زینب(س) در واقعه کربلا بود، افزود: ایشان در واقعه کربلا و سپس در اسارت مصیبت‌ها دیدند اما جز تعبیر به زیبایی و صبر و تسلیم در برابر امر حق از این بانوی بزرگ اسلام چیزی دیده نشد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حضرت زینب(س) آیینه تمام‌نمای مقام رسالت و ولایت بوده، ولایت‌مداری و عشق به امام زمانش را از دیگر شاخصه‌های بارز عقیله بنی هاشم(ع) دانست و تصریح کرد: علاقه ایشان به امام حسین(ع) به اندازه‌ای بود که همواره و در هر شرایطی همراه ایشان بود و حتی تا آخرین لحظات، عشق به مولایش در وی مشهود بود.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد همچنین توجه به نماز را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) برشمرد و گفت: با وجود اینکه حضرت زینب(س) در واقعه کربلا انواع مصیبت‌ها را دیده بود اما در اوج این مصیبت‌ها نمازش ترک نشد.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: امام سجاد(ع) نقل می کند که «عمه‌ام زینب در مسیر اسارت از کوفه به شام هم فرایض و هم نوافل خود را به جای می‌آورد و غفلت نداشت، تنها در یکی از منازل به خاطر شدت ضعف و گرسنگی، نشسته نماز خواند»./9457/پ203/ب

ارسال نظرات