۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۶۸۵۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آثار علمی آیت الله حسینی زنجانی الگوی مناسبی برای سبک زندگی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: مجموعه آثار به جا مانده از آیت الله زنجانی(ره) می تواند همچون چراغی روشن، جوانان و دانشجویان را در طی طریق زندگی اسلامی راهنمایی کند.
امام جمعه بجنورد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به شخصیت علمی و عرفانی آیت الله سیدعزالدین زنجانی از علمای برجسته حوزه علمیه خراسان، عنوان کرد: این عالم ربانی از شاگردان امام خمینی(ره) و از یاران رهبر انقلاب اسلامی بود که در طول حیات بابرکت خویش زحمات فراوانی برای اعتلای اسلام و انقلاب متحمل شد.


حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تفکر انقلابی و جوان‌گرایی مرحوم آیت الله زنجانی، اظهار داشت: بیت و مسجد محل سخنرانی این عالم بزرگ، پایگاهی جهت مراجعه جوانان و مرکزی برای رفع شبهات دینی بود.

امام جمعه بجنورد ارتحال آیت الله ربانی را ضایعه و خسارتی بزرگ برای حوزه‌های علمیه کشور و به خصوص حوزه علمیه خراسان دانست و تصریح کرد: ضروری است طلاب و شاگردان آن مرحوم، با پیروی از سیره این عالم فقید و با  بهره‌گیری از روش‌های نو راه پرافتخار دین پژوهی و دین گستری را ادامه دهند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که از این عالم ربانی آثاری چون رساله جامع الاحکام، رساله توضیح المسائل، شرح خطبه حضرت زهرا(س)، حکمت فاطمی و غیره بر جای مانده است، اظهار داشت: مجموعه آثار به جا مانده از آیت الله زنجانی(ره) می تواند همچون چراغی روشن، جوانان و دانشجویان را در طی طریق زندگی اسلامی راهنمایی کند.

گفتنی است، حضرت آیت الله سید عزالدین زنجانی از علمای برجسته حوزه علمیه خراسان، سحرگاه 24 اردیبهشت ماه و همزمان با سالروز شهادت امام هادی علیه‌السلام، پس از تحمل دوران طولانی بیماری به ملکوت اعلی پیوست.

پیکر این عالم بزرگ در رواق دار الزهد در کنار قبور علمای شهیر خراسان و در جوار حضرت علی بن موسی الرضا به خاک سپرده شد./934/ت303/س

 

 

ارسال نظرات