۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۶۸۹۴۹

امام جماعت مسجد حمص سوریه ترور شد

خبرگزاری رسا ـ تروریست‎های سوری، امام جماعت مسجد حمص این کشور را به دلیل میانجیگری برای خروج گروگان‎های غیر نظامی از شهرک‎های شمالی القصیر به شهادت رساندند.
تروريست هاي سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در ادامه جنایتگری تروریست ها و هدف قرار دادن شخصیت های دینی در سوریه، اعضای دو گروه تروریستی " النصره" و" جیش الحر"، دیروز، شیخ "احمد الشعار" یکی از ائمه مساجد و از شخصیت های معروف حمص را به دلیل میانجیگری برای خروج گروگان‌های غیرنظامی از شهرک های شمالی شهر القصیر به شهادت رساندند.

 

منابع میدانی گزارش دادند که افراد مسلح این دو گروه تروریستی پس از درخواست شیخ شعار از آن ها برای اجازه خروج صدها غیر نظامی تحت بازداشت در بخش شمالی شهر که در محاصره ارتش سوریه است، وی را دستگیر و سپس تیرباران کردند.

 

گفتنی است ارتش سوریه پیش از آغاز عملیات دراین شهر، برای سهولت خروج غیر نظامیان، گذرگاه های ایمن را گشود که یکی از این گذرگاه ها هنوز باز است اما افراد مسلح پس از ورود به بخش های شمالی، صدها غیر نظامی را به عنوان سپر انسانی و برای ممانعت از ورود ارتش به این مناطق بازداشت کردند.

 

تروریست ها پیش از این نیز شیخ "عمر بیاسی" را در دوم ماه جاری با همسر و دخترش به همان روش و تقریبا به همان دلیل در روستای البیضا در منطقه بانیاس به شهادت رساندند زیرا وی در آن زمان از رفتن به مسجد روستا و اعلام جهاد و همچنین دادن کلید مسجد به افراد مسلح خودداری کرده بود.

 

گفتنی است تاکنون تعداد زیادی از علما، روحانیون و ائمه مساجد سوریه از سوی گروهک تکفیری و تروریستی النصره دستگیر و اعدام شده اند و همین مسأله مسلمان بودن آن ها را زیر سؤال برده است./980/ب102/د

ارسال نظرات