۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۶۸۹۶۱
برای نخستین بار؛

مراسم اعتکاف در مسجد مرکزی فریتاون سیرالئون برگزارشد

خبرگزاری رسا ـ مراسم معنوی اعتکاف برای نخستین بار با شرکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسجد مرکزی فریتاون برگزار شد.
اعتکاف در سيرالئون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم معنوی اعتکاف برای نخستین بار با شرکت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران وجمعی از جوانان مسلمانان در مسجد مرکزی فریتاون سیرالئون برگزار شد.

 

معتکفان در این سه روز علاوه بر راز و نیاز با پروردگار از با برنامه های متنوعی از قبیل قرائت و تلاوت قرآن مجید، استماع سخنرانی اساتید، اقامه نماز جماعت، نمایش فیلم، مطالعه کتاب، مباحث اعتقادی، احکام، علمی و جلسات دعا و نیایش برگزارکردند.

 

حجت الاسلام جواد رقوی رییس دانشکده اسلامی فریتاون، استادان دانشکده، قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران  از جمله سخنرانان مراسم معنوی سه روز اعتکاف دانشجویان دانشکده اسلامی فریتاون بودند.

 

قزلسفلی در جمع معتکفان به تشریح  و تبیین ابعاد سازنده بصیرت و بینائی بر اساس فرهنگ و معارف قرآن مجید، پیامبر اکرم (ص) و اهل البیت (ع) پرداخت.

 

وی در بخشی از سخنان خود با ارائه تعریفی از بصیرت و تاکید بر اهمیت آن گفت: با تحصیل بصیرت قلب انسان به نیرویی تجهیز می شود که به وسیله آن می توان حقایق اشیا و امور را درک کرده و تصویری روشن و دقیق ازدین، تکالیف دینی، حق و باطل، دوست و دشمن و غیره داشت.

 

رایزن فرهنگی ایران با اشاره به اینکه بیداری اسلامی و بصیرت سازنده ترین ویژگی قرآن مجید واسلام ناب است، گفت: در جامعه ای که بصیرت وجود نداشته باشد شایعات، خرافات و اکاذیب مسموم دشمنان مبنا قرار گرفته و موجبات سوء تفاهم و تفرقه بین امت اسلامی را فراهم کند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فواید بصیرت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به حرکت آگاهانه، خنثی شدن توطئه دشمنان و تمییز حق از باطل به عنوان فواید بصیرت همیشه تاکید کرده و می ‌فرمایند جوانان یک کشور وقتى بصیرت داشته و آگاهانه قدم برمی‌ دارند همه تیغ هاى دشمن در مقابل آن ها کند شده غبارآلودگى فتنه نمی ‌‌تواند آن ها را گمراه کند.

 

قزلسفلی با قرائت آیاتی ضمن تشریح جایگاه " بصیرت و بینایی " در قرآن مجید با بیان اینکه بصیرت و آگاهی ضروری ترین نیاز جهان اسلام بوده و دشمنان از بیداری مسلمانان وحشت دارند، گفت: امروزه قوی ‌ترین پدیده در جهان اسلام بیداری، بصیرت و آگاهی می باشد.

 

وی افزود: در متون فرهنگ و معارف اسلامى عبادت فاقد شناخت و بصیرت نه تنها تحول‏ زا و سازنده نیست بلکه عامل رکود و جمود جامعه به شمار می آید./980/ب101/د

ارسال نظرات