۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۶۹۰۶۰

برگزاری دوره‌های آموزشی برای 150 نخبه حوزوی آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی از برگزاری دوره های آموزشی ویژه 150 نخبه شناسایی شده در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام علي انتظاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع مدیران مدارس علمیه تبریز با تأکید بر این‌که فعالیت های حوزه تعطیلی نمی شناسد، اظهار داشت: مدیران مدارس علمیه باید برای تابستان طلاب برنامه‌ریزی منسجم و متناسب با وضعیت بومی هر منطقه داشته باشند.


وی با اشاره به فرصت های ارزشمند فصل تابستان برای برگزاری دوره های آموزشی و ارایه مهارت های فردی و اجتماعی به طلاب علوم دینی خاطرنشان کرد: آب و هوای منطقه آذربایجان در فصل تابستان بسیار مطبوع بوده و برگزاری اردوهای آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در مناطق طبیعی و زیارتی استان می تواند مورد استقبال طلاب قرار گیرد.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که ویژه برنامه های مختلفی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برای تابستان طلاب نخبه تدارک دیده شده است، گفت: پس از برگزاری المپیاد علمی و پژوهشی طلاب منطقه شمال غرب و درخشش طلاب مدارس علمیع استان در این آزمون بزرگ علمی طلاب نخبه و مستعد استان شناسایی شدند.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که شناسایی نخبگان حوزوی استان همواره یکی از دغدغه های مدیران و متولیان مرکز مدیریت استان بوده است، گفت: تاکنون 150 نخبه شناسایی شده که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ویژه‌برنامه‌هایی برای آنها در ایام تابستان برگزار خواهد شد.

 

وی تدوین شناسنامه قرآنی و سطح‌سنجی تمامی طلاب مدارس علمیه استان را از دیگر طرح های اجرا شده در سال تحصیلی 91 – 92 دانست و ادامه داد: در تمامی مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی مسابقات علمی برگزار شده که بر این اساس سطح علمی، آموزشی، پژوهشی و تبلیغی طلاب ارزشیابی شده است.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که در سال تحصیلی گذشته هیأت های نظارت و بازرسی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان از تمامی مدارس علمیه برادران آذربایجان شرقی بازدید کردند، گفت: هیأت‌های اعزامی که متشکل از معاونت های مرکز استانی بوده اند، امکانات آموزشی، فرهنگی و برنامه های جنبی و پژوهشی تمامی مدارس علمیه را مورد بررسی قرار دادند.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به استقبال گسترده جوانان استان برای تحصیل در حوزه های علمیه، اظهار داشت: این استقبال رسالت ما در گسترش فضاهای آموزشی و توسعه مدارس علمیه در سراسر استان را سنگین تر کرده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات