۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۶۹۰۷۱

چند خبر کوتاه انتخاباتی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ سفر قالیباف به استان آذربایجان شرقی، تایید صلاحیت 5/96 درصد متقاضیان کاندیداتوری شوراها در این استان، و رقابت 851 داوطلب در دور چهارم شوراهای اسلامی مراغه عناوین اخبار کوتاه استان آذربایجان شرقی هستند.
اخبار انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی غفوری، رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان آذربایجان‌شرقی، در جمع خبرنگاران از سفر این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تبریز خبر داد و اظهار داشت: سفر محمدباقر قالیباف در روز یکشنبه هفته آینده قطعی شده است.

وی با تشریح برنامه های این سفر افزود: قالیباف 12 خرداد ساعت 17 در سالن پورشریفی باغ شمال میهمان مردم استان و تبریز خواهد بود تا مردم شریف آذربایجان از نزدیک با دیدگاه‌های وی در مورد مطالبات آذربایجانی‌ها و برنامه منطقه‌ای وی بیشتر آشنا شوند.

غفوری با بیان این‌که فعالان ستاد قالیباف در استان به صورت منسجم و منظم و همچنین با توجه به اخلاق انتخاباتی تنها به دنبال معرفی برنامه های این کاندیدای ریاست جمهوری هستند، گفت: آنچه امروز برای انتخاب اصلح و مناسب است مراجعه به کارنامه اجرایی افراد است.

وی با تأکید بر این‌که باید مدیرت همگانی را در دستور کار باید قرار دهیم، تصریح کرد: این مهم تنها با شعار و وعده و وعید ممکن نیست و آنچه ضرورت دارد وجود برنامه و استراتژی دقیق با همفکری نخبگان و ارائه راهکارهای مردمی و کاربردی است، باید دقت داشت که نیاز اکنون کشور چیست و ما نیازمند مدیریت دوران دفاع مقدس است.

رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که برای خلق حماسه سیاسی همه باید فضای در صحنه باشند، اظهار داشت: زمان آن رسیده که روشنفکران و نخبگان جامعه در عرصه های مختلف نقش آفرینی کنند.

غفوری لازمه تجلی حماسه اقتصادی را تحقق اقتصاد مشارکتی، توجه به تولید داخل، رقابتی‌کردن اقتصاد کشور، عدم وابستگی به اقتصاد تک محصولی و تمرکز زدایی دانست و گفت: حماسه سیاسی نیز تنها با مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات مهم 24 خرداد محقق می شود، در حقیقت حماسه سیاسی مقدمه ای برای خلق حماسه اقتصادی است.

وی در پایان خواستار توجه به شاخص های ارایه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخاب فرد اصلح شد و گفت: باید دید که کدام کاندیدا و چه مقدار نزدیک به دیدگاه‌های رهبری است، این ویژگی معیار خوبی برای انتخاب اصلح در انتخابات 24 خرداد ماه جاری است.

تائید صلاحیت 5/96 درصد متقاضیان کاندیداتوری شوراها در آذربایجان‌شرقی

اله وردی دهقانی، دبیر هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان برای شوراهای شهر و روستا در استان 96.5 درصد صلاحیتشان تأیید شده است.

وی افزود: کل ثبت‌نام کنندگان اولیه در آذربایجان‌شرقی برای این نهادهای مشارکتی و مشورتی 12 هزار و 677 نفر بود که از این تعداد صلاحیت 12 هزار و 91 نفر صلاحیتشان تایید و ابلاغ شده و 154 نفر تاکنون رسماً انصراف خود را از این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند.

وی درباره تفکیک آمار شهری و روستایی ثبت‌نام کنندگان نیز گفت: از کل ثبت‌نام کنندگان یک هزار و 981 نفر برای حوزه‌های شهری و بقیه برای حوزه‌های روستایی در استان کاندیدا شده‌اند، که در هیأت‌های اجرایی در بخش روستایی 292 نفر و در حوزه شهری 226 نفر صلاحیتشان احراز نشد که آمار 50 نفری رد صلاحیت شدگان در هیأت نظارت شهرستان را باید به آن اضافه کرد.

دهقانی ادامه داد: از مجموع 276 نفر رد صلاحیت شدگان حوزه شهری 228 نفر قضاوت در مورد صلاحیتشان را به هیأت نظارت استان سپردند که از این تعداد نیز 165 نفر موفق به گرفتن تأییدیه صلاحیت از این مرجع شدند.

851 داوطلب در دور چهارم شوراهای اسلامی مراغه با هم رقابت می کنند

منصور صادقی اصل، رییس ستاد انتخابات مراغه گفت: 851 داوطلب در این شهرستان برای راهیابی به چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها با هم رقابت می کنند.

وی با اشاره به احراز صلاحیت سه داوطلب این حوزه از سوی هیأت نظارت استان افزود: دو نفر از این داوطلبان در شهر مراغه و یک نفر نیز در شهر خداجو به جمع داوطلبان احراز صلاحیت شده پیوسته اند. هم اکنون تعداد احراز صلاحیت شدگان در شهر مراغه 89 نفر، شهر خداجو 12 نفر، روستاهای بخش مرکزی 455 نفر و روستاهای بخش سراجو 295 نفر است.

فرماندار مراغه با بیان این‌که احتمال اینکه تعداد داوطلبان احراز صلاحیت شده در این شهرستان تغییر کند، وجود دارد، گفت: تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستاها همزمان با سراسر کشور از 16 خرداد تا 24 ساعت قبل از آغاز انتخابات در این شهرستان انجام می شود./935/د101/غ

 

ارسال نظرات