۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۹۵۳۹
رییس هبأت نظارت بر انتخابات سمنان:

اخلاق اسلامی در فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها و هواداران رعایت شود

خبرگزاری رسا ـ رییس هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان تصریح کرد: باید اخلاق اسلامی در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی مورد توجه نامزدها و هواداران آنان باشد.
انتخابات و حزب هاي مختلف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام حسنعلی عربی، رییس هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان، امروز در چهارمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی این استان با تاکید بر اهمیت رعایت اخلاق در تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی گفت: باید اخلاق اسلامی در این برنامه ها مورد توجه نامزدها و هواداران آنان باشد.


وی با اشاره به فعالیت های هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان اظهار داشت: هیات نظارت با اتخاذ تدابیر لازم بر طبق وظایف قانونی آماده برگزاری یک انتخابات پرشور، صحیح و سالم و بر اساس قانون است.


وی مشارکت در تعیین شعب اخذ رای و نیز انتخاب 99 درصد ناظران انتخاباتی در شعب اخذ رای را از اقدامات هیات نظارت استان سمنان برشمرد.


اجرای مناظره‌ها مناسب نبود

 

رییس کل دادگستری استان سمنان نیز در این نشست، انتقال فضای تبلیغاتی از خیابان به رسانه ملی و استفاده از فضای مجازی را در کاهش تخلفات تبلیغاتی موثر خواند گفت: این امر موجب جلوگیری از اسراف در تبلیغات نیز شده است و از بروز اختلافات و مسایل دیگر نیز جلوگیری می شود.

 

احمد سیاوش پور توجه به حوزه نظری و بیان دیدگاهها از طریق صدا و سیما را یادآور شد و افزود: از این طریق مردم با دیدگاههای نامزدها و برنامه های آنان بیشتر مطلع می شوند.

 

رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان سمنان در عین حال نحوه اجرای منظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را مناسب ندانست و بیان داشت: برای برگزاری مطلوب این مناظره زحمت کشیده شده بود اما آن طور که باید و شاید برنامه خوبی نبود و از انجام مناظره دو نفره استفاده بهتری می توان داشت.


سیاوش پور شرایط را برای برگزاری یک انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مهیا دانست و گفت: تمامی اقدامات لازم برای هر چه بهتر برگزاری این انتخابات اندیشیده شده است.


وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچگونه گزارش تخلف تبلیغات انتخاباتی در استان سمنان گزارش نشده است.


جانشین ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این نشست گفت: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 699 شعبه اخذ رای وظیفه جمع آوری آرای مردم را در این استان بر عهده دارند.


علی اصغر مجد افزود: از این تعداد 246 شعبه شامل 169 شعبه شهری و 77 شعبه روستایی درشهرستان شاهرود، 114 شعبه شامل 101 شعبه شهری و 13 شعبه روستایی در شهرستان سمنان، 117 شعبه شامل 101 شعبه شهری و 13 شعبه روستایی در دامغان ، 73 شعیه شامل 62 شعبه شهری و 55 شعبه روستایی در شهرستان گرمسار تشکیل می شود.


وی افزود: در شهرستان میامی 48 شعبه شامل چهار شعبه شهری و 44 شعبه روستایی، 25 شعبه شامل 10 شعبه شهری و 15 شعبه روستایی در سرخه، 44 شعبه در مهدیشهر شامل 30 شعبه شهری و 14 شعبه روستایی و 32 شعبه شامل هفت شعبه شهری و 25 شعبه روستای در شهرستان آرادان ایجاد می شود.


جانشین ستاد انتخابات استان سمنان با تاکید بر اینکه برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان سمنان تمهیدات لازم اندیشیده شده مشکلی وجود ندارد گفت: اعضای شعب اخذ رای، نمایندگان فرمانداران، نیروهای حفاظت شعب اخذ رای تعیین و مشخص شده است./938/پ202/س

ارسال نظرات