۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۶۹۷۰۱
مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد:

طلاب ملاک های اصلح را با توجه به بیانات رهبری تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد با تأکید بر لزوم تقویت هر چه بیشتر دغدغه های سیاسی طلاب، از رسوخ مبانی دشمن درمیان حوزویان انتقاد کرد و گفت: انتخاب غیراصلح خیانت به خداوند، رسول و مسلمین است.
اخبار انتخابات

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدمنوره شایسته خوی ٬ مدیر مدرسه علمیه نرجس(س)، روز گذشته در نشست گفتمان آزاد با محوریت انتخابات ریاست جمهوری در جمع طلاب و پرسنل این مرکز، گفت: رییس جمهور باید دیکتاتور درون خود را کنترل و با مخالف و موافق به مساوات برخورد کند، به حقوق دوست و دشمن اهمیت دهد، موضع گیری در وقت آرامش و عصبانیت داشته باشد و آباد کردن کشور را وظیفه شرعی خود بداند.

 

حوزویان بیشتر دغدغه سیاسی داشته باشند

وی با اشاره به این که یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب این است که شمّ سیاسی حوزویان تقویت شود، افزود: دیدگاه های ایشان فصل الخطاب است، مبانی دشمن در حوزویان نیز رسوخ کرده است در حالی که طلاب نباید تحت تاثیر و القائات دشمن قرار بگیرند.

 

شایسته خوی، انتخاب غیراصلح را خیانت به خدا و رسول(ص) و مسلمانان خواند و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند «در تعیین رییس جمهور و وکلای مجلس با طبقه تحصیل کرده و روشنفکر که وابسته به کشورهای قدرتمند نباشند و اشتهار به تقوا و تعهد به جمهوری اسلامی داشته باشند مشورت کنید و اصلح را انتخاب کنید».

 

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) تصریح کرد: این حرف ها که کاندیدای ما رییس جمهور نمی شود یا معلوم نیست چه کسی از صندوق آرا بیرون بیاید، القائات آمریکا و دشمنان است با این حال در بین روشنفکران و اندیشمندان ما نیز دیده می شود.

 

وی افزود: شبکه های صهیونیستی دائما روی کاندیدای خاصی مانور می دهند که اگر رأی بیاورد بگویند مشخص بود این شخص رییس جمهور می شود و اگر رأی نیاورد، توجیه می کنند مردم نسبت به نظام مأیوس و دلسرد شده اند.

 

طلاب ملاک های اصلح را با توجه به بیانات رهبری تبیین کنند

شایسته خوی به طلاب توصیه کرد: در اجتماعات قرار بگیرید، همه صحبت ها را بشنوید اما موضع گیری نکنید. ملاک های رهبری در مورد شخص اصلح را بیان کنید ولی کسی را به مردم تحمیل نکنید، فقط ملاک ها را مشخص کنید.

 

وی گفت: اینکه مردم نظرهای خود را می دهند و دیدگاه های مختلف بیان می شود نشان از این است که آنان مسائل را پیگیری می کنند و حماسه یعنی همین.

 

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ادامه داد: اهداف انقلاب، بازگشت به اسلام راستین، اصلاح چشمگیر در شهرها، نجات مظلومان و به پا داشتن قوانین الهی بود، اما متاسفانه بسیاری از ارزش ها تبدیل به ضد ارزش شده است. ما نمی خواهیم مدل غربی در جامعه مان پیاده کینم.

 

وی در پاسخ سوالی که پرسیده شد یکی از مشکلات اساسی مردم اقتصاد است و نمی شود گفت کسی که درباره این معضل صحبت می کند کاندیدای خوبی نیست، بیان کرد: همه این افراد خوب هستند ولی ملاک ما انتخاب اصلح است، اصلح کسی است که مبانی انقلاب و ارزش های اسلام را مدنظر داشته باشد و به خاطر برنامه هایش این مبانی را که با دادن صدها شهید به دست آوردیم کنار نگذارد.

 

اسلام دارای مبانی اقتصادی قوی است

شایسته خوی یادآورشد: بی انصافی است که همه مشکلات اقتصادی را تقصیر احمدی نژاد بیندازیم. هر دولتی دغدغه اقتصادی داشته است اما این که چرا با وجود مبانی اقتصادی قوی نتوانستیم مشکلات را حل کنیم، باید دنبال ایراد باشیم و تشخیص دهیم کدامیک از صحبت های نامزدها به واقعیت و عملیاتی کردن نزدیک تر است.

 

وی افزود: برنامه هایی که نمایندگان اقتصادی نامزدهای رییس جمهوری حضور دارند را پیگیری کنید. فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید اجرایی شود، اجرای این طرح قانون است و باید دنبال شود، ولی باید نقص های فاز اول رصد شود و نقاط قوت ادامه یابد، نماینده ای که برای ریاست جمهوری آمده باید دهک هایی معرفی کند که واقعی باشد، مشکلات دقیق مشخص شود که روبنایی یا زیربنایی هستند.

 

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) با اشاره به این که باید مردم را به حضور حداکثری دعوت کنیم، خاطرنشان کرد: ما همانگونه که در مسائل فردی به کارشناس مراجعه می کنیم در مسایل اجتماعی هم باید به متخصص مراجعه کنیم. مراقب باشیم همه در محضر پرودگاریم، قضاوت های غیر منصفانه و غیر تقوایی نداشته باشیم./930/پ202/ب

ارسال نظرات