۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۷۴۸
فرهنگ مظلوم (19)؛

انتقاد فرهنگی از بی توجهی نامزدهای انتخابات به فرهنگ

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از کم توجهی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به مقوله فرهنگ، رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری را ملاکی بر عملکرد آینده آنان در حوزه های فرهنگی ارزیابی کرد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بین این‌که تمرکز تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری به مسائل اقتصادی موجب مهجوریت مسأله فرهنگ و دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد شد، اظهار داشت: ابتدا باید به پاسخ این سؤال رسید که آیا دغدغه نان و آب مهم‌است یا فرهنگ و دین جامعه و  آیا گفتمان‌هایی که کاندیداها مطرح می‌کنند، فرهنگ ساز است یا نه.


وی خاطرنشان کرد: به یقین در ماه های گذشته گرانی ها فشارهایی را بر مردم وارد کرده و طبیعی است که عده ای از نامزدهای ریاست جمهوری برای جلب آرای بیشتر از کاهش تورم، اصلاح اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم سخن به میان آورند، اما باید دید که آیا همه معضلات کشور در مسائل اقتصادی خلاصه می شود.


فرهنگی سهم فرهنگ در حل معضلات اقتصادی کشور را بسیار بالا ارزیابی کرد و تصریح کرد: هر جامعه ای ابتدا از فقر فرهنگی ضربه می خورد، بنابراین اگر بتوانیم آحاد جامعه را از لحاظ سطح، بینش، درک و نگرش فرهنی غنی کنیم، به یقین رفع مشکلات اقتصادی بسیار ساده‌تر خواهد بود، چراکه در آن شرایط مردم نیز خود را شریک مقابله با معضلات می دانند.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه برنامه فرهنگی از سوی نامزدهای انتخاباتی شد و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها در قالب سخنرانی های مختلف بر توجه به کلید واژه هایی چون مهندسی فرهنگی، پیوست فرهنگی، ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و سبک زندگی اسلامی تأکید داشتند، نشان از دغدغه فرهنگی ایشان دارد.


وی رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری را ملاکی بر عملکرد آینده آنان در حوزه های فرهنگی ارزیابی کرد و گفت: هشت نامزد ریاست جمهوری باید با التزام به قانون و نصب‌العین قرار دادن اخلاق‌مداری و مصالح کشور برای برگزاری انتخابات باشکوه و در شأن ملت و نظام اسلامی ایران نقش خود را ایفا کنند.


عضو هیأت رییسه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که کسانی که شعار قانون‌مداری داده‌اند باید آن را در عمل ثابت کنند، گفت: اخلاق در انتخابات مسأله ای فراتر از قانون است که نشان از شخصیت و درک نامزد انتخاباتی و هوادارانش در سراسر کشور است، اگر نامزدها تا دیروز شعار اخلاق مداری و قانون گرایی می دانند امروز باید آن را در عمل اثبات کنند./935/ت302/ج

ارسال نظرات