۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۶۹۸۱۶
راه امام/ مدیر اداره فتوای وزارت اوقاف سوریه در گفت‎وگو با رسا:

امام خمینی شعار آزادی قدس را برای ظهور امام زمان سرداد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل تسنن سوریه گفت: انقلاب امام خمینی(ره)، محور آزادی قدس از تهران تا بغداد، دمشق و جنوب لبنان را به حرکت در‎آورد تا اینکه به پیروزی جهانی برسد.
الشيخ علاء الدين زعتري
 
شیخ علاء الدین الزعتری، مدیر اداره فتوای وزارت اوقاف و استاد فقه مقارن و اقتصاد اسلامی سوریه در گفتوگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، از رهبر معظم انقلاب به عنوان ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) یاد کرد و گفت: هنگامی که امام خمینی(ره) به عنوان ارمغان الهی به مردم هدیه داده شد، مردم به ایشان به عنوان الگو می نگریستند و هنگامی که به دیدار حق شتافت بهترین فرد مورد نظر برای جانشینی امام را حضرت آیت الله خامنه ای دیدند.
 
 
استاد فقه مقارن سوریه بیان داشت: ملتهای اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای را امام خود می دانند و مطمئنا همین گونه بوده است، زیرا انقلاب اسلامی همچنان در حال نورانی کردن افق است و مسلمانان می توانند از این نور برای رسیدن به هدف اصلی که قداست خدا و کرامت انسان است، بهرهمند شوند.
 
 
وی همچنین گفت: خداوند متعال در هر دورانی، مردانی که دغدغه امت را به دوش می کشند را برای تبلیغ رسالت الهی می فرستد، این افراد با قرآن رابطه داشته و به سیره نبوی عشق می ورزند. بیداری اسلامی در همه زمانها به الگویی نیازمند است و انقلاب اسلامی که رهبری آن را امام خمینی(ره) برعهده داشت، الگوی انقلاب های معاصر است.
 
 
محور انقلاب امام خمینی، آزادی قدس است
 
الزعتری بیان داشت: انقلاب امام خمینی(ره) دروازه آزادی را برای همه مسلمانان گشود تا بگوید قدرتهای استکبار هر اندازه که بزرگ باشند در ضعف قرار دارند و کسی که به خدا ایمان داشته باشد و به اهل بیت(ع) عشق بورزد، قدرتمندتر از دشمنان و استبکار جهانی است.
 
 
این عالم سنی تصریح کرد: شعار و عمل انقلاب اسلامی ایران یکی است که می توان از مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین به عنوان مهمترین سرفصل آن یاد کرد. امیدوارم جنگ نهایی و اصلی که پیامبر(ص) به ما وعده داده و همانا ظهور امام زمان(ع) است در دوران ما رخ دهد تا در رکاب امام زمان قرار داشته باشیم و آزادی قدس و مسجد الاقصی و برپایی عدالت را شاهد باشیم.
 
 
وی افزود: هر زمان که انقلاب ملتهای منطقه و کشورهای اسلامی به قرآن نزدیک و از مصالح ذاتی دور شود، پیروزی آن حتمی است. چنین انقلابهایی به آزادی قدس به عنوان مهمترین مسأله می نگرند، محور آزادی قدس از تهران تا بغداد و دمشق و جنوب لبنان به حرکت درمی آید تا اینکه به پیروزی جهانی برسد.
 
 
مذاکره با شیطان بزرگ و غده سرطانی دنیا و آخرت را از بین می‌برد
 
 
الزعتری تصریح کرد: جنبشی که دشمن اصلیش یعنی اسرائیل را نشناسد یا این که منافقان و دشمنان را به عنوان مسلمان قلمداد میکند مطمئنا با شکست مواجه میشود. مسأله اصلی هر جنبشی باید فلسطین باشد و همه در پرتو آن فعالیت کنند.
 
 
این عالم سنی با اشاره به جنایتهای بیشمار آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملتهای اسلامی، خاطر نشان ساخت: آمریکا و اسرائیل غاصب به فکر مسلمانان نیستند و تنها مردم را با زبان راضی می کنند اما دلهایشان نسبت به اسلام و مسلمانان کینه و نفرت دارد و تلاش می کنند تا بر ثروت ملتها مسلط شده و بر مسلمانان ضربه وارد سازند.
 
 
 مدیر اداره فتوای وزارت اوقاف سوریه از مذاکره با آمریکا از سوی مسلمانان به عنوان شکست دنیوی و اخروی یاد کرد و اظهار داشت: مسلمانی که با قرآن ارتباط دارد و پیرو پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است در انتظار حل مشکلات بر اساس یاری گرفتن از شیطان بزرگ و غده سرطانی نیست زیرا نمی توان نور ایمان و تاریکی استبکار را در یک دل جمع کرد.
 
 
 
وی ادامه داد: قرآن کریم به صراحت می گوید که مشکلات خود را با خدا و پیامبر در میان بگذارید و هیچ گاه سخنی از آمریکا و رژیم صهیونیستی نیاورده است. کسانی که می خواهند مشکلات خود را بر اساس تن دادن به شیطان بزرگ حل کنند مطمئنا دنیا و آخرت را از دست خواهند داد./ 980/ب904/ک
ارسال نظرات