۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۶۹۸۶۴

حضور مسلمانان آمریکا در فعالیت‎های اجتماعی بالاتر از نرخ متوسط ملی است

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک تحقیقات جدید که در آمریکا منتشر شده نشان می‎دهد که مسلمانان این کشور به نسبت سایر مردم آمریکا از تحصیلات بالاتری برخوردار بوده و در فعالیت‎های اجتماعی حضور گسترده‎تری دارند.
کمک مسلمانان آمريکا به نيازمندان اين کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، مطالعات جدید نشان می دهند که مسلمانان آمریکا در مقایسه با سایر مردم این کشور از تحصیلات بالاتری برخوردار بوده و در فعالیت‎های اجتماعی حضور گسترده‎تری دارند.


در این مطالعه که از سوی موسسه سیاست اجتماعی و تفاهم صورت گرفته آمده است: حدود 250 هزار مسلمان تنها در منطقه خلیج سان فرانسیسکو مشغول به تحصیل و فعالیت در امور خیرخواهانه اجتماعی و اقتصادی هستند.


فرید سنزای، استاد علوم سیاسی دانشگاه سانتا کلارا و حاتم بازیان، مدرس ارشد دپارتمان مطالعات شرق نزدیک در دانشگاه برکلی، به طور مشترک این مطالعه را انجام داده اند.


در بخشی از این مطالعه که اطلاعات بسیار مفیدی در مورد جامعه مسلمانان ساکن در منطقه خلیج سان فرانسیسکو در آن یافت می شود، آمده است: ما تخمین می زنیم که حدود 250 هزار مسلمان در این منطقه زندگی می کنند و این به معنای آن است که مسلمانان 5/3 درصد از کل جمعیت ساکن در خلیج سان فرانسیسکو را تشکیل می دهند.


این مطالعه که بر روی بیش از هزار و صد مسلمان ساکن در منطقه صورت گرفته است نشان می دهد که مسلمانان فوق العاده تحصیل کرده هستند.


74 درصد از پاسخ دهندگان مسلمان به این تحقیقات حداقل در کالج درس خوانده اند، حدود 25 درصد از آنان تحصیل در دبیرستان را به پایان رسانده اند و 5 درصد نیز مدرک دکترا دارند.


این تحقیقات همچنین نشان می دهد که مسلمانان بیش از نرخ متوسط جامعه آمریکا در فعالیت های خیرخواهانه و بشردوستانه حضور دارند. 


آمارهای غیررسمی نشان می دهند که بین شش تا هشت میلیون مسلمان در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند./990/ب902/د
 

ارسال نظرات