۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۶۹۹۶۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نقش روحانیت در تحقق حضور حداکثری غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام روحانیت را از گروه‌های مهم و تأثیرگذار جامعه اسلامی برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت روحانیان یکی از مهم‎ترین مسائلی است که می‎تواند سبب حضور حداکثری مردم و همچنین انتخاب فرد اصلح را فراهم کند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسا در شهرکرد، درباره نقش روحانیان در هدایت مردم جامعه گفت: همه اقشار و گروه‌های مهم و مرجع کشور باید تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به کار گیرند، اما روحانیت نقش مهم‌تری برعهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام روحانیت را یکی از گروه‌های مهم و تأثیرگذار جامعه اسلامی برشمرد و افزود: استفاده از ظرفیت روحانیان یکی از مهمترین مسائلی است که میتواند سبب حضور حداکثری مردم و همچنین انتخاب فرد اصلح را فراهم کند.

وی ادامه داد: روحانیان و طلاب از کسانی هستند که همواره از سوی مردم مورد مشورت قرار می‌گیرند و از این طریق راهنمای خوبی برای مردم به شمار میروند.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت ارتقای آگاهی روحانیان و طلاب تأکید کرد و گفت: روحانیان زمانی میتوانند مؤثر واقع شوند که نسبت به مسائل روز و حساس کشور آگاهی لازم را داشته باشند و احساس تکلیف کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مردم به روحانیان به چشم جمعیت مورد اعتماد نگاه میکنند؛ از این رو ضروری دارد تا از نقش راهبردی و تأثیرگذار این قشر در تحقق حماسه سیاسی و انتخاب فرد اصلح بیشترین بهره را گرفت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روحانیت سردمدار حرکات انقلابی و اسلامی است، افزود: روحانیت در هر دوره و مقطعی نقش خود را به خوبی ایفا کرده و با حرکت خود مسیر و چشم‌انداز روشنی برای مردم کشور ترسیم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: امروز رسالت روحانیت ایجاب میکند که مردم را برای تحقق یک حماسه سیاسی هدایت و تشویق کنند.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روحانیت در خط مقدم تحقق حماسه سیاسی است، گفت: روحانیان نه تنها در خط مقدم قرار داشته بلکه وظیفه شرعی دارند که مردم را در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن عمومی به حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح تشویق کنند./9457/ت302/س

ارسال نظرات