۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۷۰۰۰۴
راه امام/ اندیشمند پاکستانی در گفت‎وگو با رسا:

طلاب پاکستانی پای مکتب امام خمینی درس آمریکاستیزی آموختند

خبرگزاری رسا – یک اندشمند پاکستانی به روحیه استکبار ستیزی امام خمینی(ره) اشارہ کرد و گفت: امام خمینی(ره) موجب دلگرمی مستضعفان جھان بود.
حجت الاسلام سيد سجاد کاظمي


حجت الاسلام سید سجاد کاظمی اندیشمند پاکستانی و عضو گروہ بازرسی دفتر رھبر شیعیان پاکستان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، 
امام خمینی(ره) را شخصیت بی بدیل تاریخ معاصر جهان اسلام دانست و گفت: امام خمینی(ره) تربیت یافته خانوادہ ای است که ھموارہ پشتوانه و حامی مردم مظلوم جهان بودہ اند.


وی به روحیه استکبار ستیزی امام اشارہ کرد و گفت: امام خمینی(ره) موجب دلگرمی مستضعفان جھان بود. آمریکا از نظر امام شیطان بزرگ بود که هرگز نمی توان با آن اعتماد کرد. در شرایط منطقه نیز می بینیم که تمام حرکت های تروریستی به نحوی از سوی این دولت شرور حمایت و مدیریت می شود.


این روحانی پاکستانی به بصیرت سیاسی امام خمینی(ره) اشارہ کرد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) از ابتدای طلبگی به رفتار و سخنان رژیم شاھنشاھی به دقت گوش می کرد و واکنش نشان می داد. بسیاری از مردم جهان درس بصیرت در مکتب امام را با واکنش نسبت به حوادث جهان اسلام آموختند.


این اندشمند پاکستانی افزود: امام خمینی(ره) از نفوذ کشورھای بیگانه در ایران و توطئه رژیم پھلوی علیه ارزشھای دینی و مذھبی شیعه پردہ برمی داشت. همواره شاهد آن بودیم که پس از انقلاب امام خط اسلام ناب محمدی را اسلام آمریکایی جدا می کرد. اسلامی که در شرایط موجود گروه های تکفیری آن را تبلیغ می کردند.


حجت الاسلام کاظمی اندیشه عرفانی و معنوی امام خمینی(ره) را عامل پیروزی ایشان در برابر مبارزات رژیم شاھنشاھی پھلوی دانست و تاکید کرد: امام با توکل به خداوند متعال قیام کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.


این روحانی برجسته پاکستانی به اثر پذیری خود از شخصیت امام خمینی(ره) اشارہ کرد و گفت: حضور بندہ در جمع روحانیت و در قم مدیون شخصیت امام خمینی(ره) است. طلاب پاکستانی پای مکتب امام استکبار ستیزی و آمریکاستیزی را آموختند./988/ب911/ک
 

 

ارسال نظرات