۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۷۰۳۵۶
آیت الله خاتمی:

فرهنگ و دین دغدغه اصلی نامزدهای انتخابات باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه در سبد برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری معنویت و قرآن وجود ندارد، این کشور می‌خواهد به‌سمت قرآنی شدن پیش برود، از این رو باید دغدغه فرهنگ، دین و معنویت دغدغه اصلی نامزدها باشد.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان اسلامی، امروز پنج شنبه شانزدهم خرداد ماه در اختتامیه هفتمین همایش بین المللی پژوهشهای قرآنی، گفت: اگر بخواهیم سبک زندگی اسلامی از نگاه را به‌صورت مختصر بررسی کنیم قرآن پنج بار نام خودش را و 60بار اوصاف خودش را ذکر کرده است.

امام جمعه موقت جمعه تهران با بیان این‌که قرآن برای همه زندگی می‌تواند نسخه شفا بخش باشد، ابراز داشت: طبق آیه 9 سوره اسراء موضوع قرآن هدایت است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر این‌که سهم نهادها باید در سبک زندگی مشخص شود، ابراز داشت: سهم صدا و سیما باید معلوم شود و به نظر بنده سیما نقش بسزایی می تواند داشته باشد گاهی با یک سریال چند قسمتی یک ضرب المثل تاثیر گذاری ساخته می‌شود.

وی در ادامه افزود: از سهم آموزش و پرورش نباید غافل شویم که دوازده سال مفید شخص را عهده دار است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان اسلامی با اشاره به مسابقات قرآنی در اجلاس، اظهار داشت: این کار مقدماتی باید دنباله دار باشد و این همان گویش، رفتار سیاسی و صفر تا صد زندگی اسلامی است.

آیت الله خاتمی با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی یک عنوان کلی است، اظهار داشت: این جمله فوق عناوین جامع یک اصل کلیدی است، قرآن سبک زندگی را به دو بخش زندگی انسای و حیوانی تقسیم کرده است، در زندگی حیوانی ارزش و معنویتی مطرح نیست و همه چیز تحت شعاع مادیات و رفاه است

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند اگر جامعه به‌سمت قرآنی شدن پیش برود بیمه خواهد شد این در خصوص زندگی انسانی که همان خدا باوری و عمل صالح است، صدق می کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به مسأله انتخابات تصریح کرد: متأسفانه در سبد برخی از نماینده‌ها معنویت و قرآن وجود ندارد، این کشور می‌خواهد به‌سمت قرآنی شدن پیش برود، باید دغدغه فرهنگ، دین و معنویت از دغدغه‌های اصلی نامزدها باشد.

وی در پایان با اشاره به دعای 42 صحیفه سجادیه که قرآن را وسیله و نردبانی برای سلامتی روح قرار داده است، گفت: خدا به برکت قرآن فقر ما را برطرف کند و آسایش در زندگی به ما بدهد./955/پ203/ج

ارسال نظرات