۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۷۰۵۶۷
امام جمعه حله عربستان؛

فتوای تکفیری عامل گسترش نزاع مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه حله عربستان تأکید کرد: جنگ‎های داخلی وفرقه‎ای در میان ملت‎های اسلامی زمینه‌ ساز حضور غربی‎ها برای غارت ثروت‌های کشورهای اسلامی است.
حجت الاسلام عبدالله اليوسف

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حجت الاسلام شیخ عبدالله الیوسف، امام جمعه حله عربستان، در خطبههای نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد رسول اعظم (ص) برگزار شد، با اشاره به فضیلت عید مبعث پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: حضرت محمد (ص) برای گسترش اسلام و ثبات آن با سختی‎ها، مشقتها  وآزار و اذیت منافقان مواجه شد.

 

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) با به پایان رساندن پیام الهی توانست دین اسلام را در جزیره العرب منتشر کند و پرچم توحید را در جهان برافراشته سازد.

 

خطیب جمعه شهر حله با اشاره به روش‎های پیامبر اعظم(ص) در نشر دین اسلام گفت: حکمت، دانایی و رفتار مسالمت آمیز حضرت محمد(ص) از عوامل مهم گرایش  جوانان و ملت‌ها به دین اسلام و حل اختلافهای بین قبایل مختلف عرب است.

 

وی با بیان اینکه ملت‎های اسلامی زیر سایه پرفیض پیامبر اکرم(ص) به قدرت و عظمت وفرهنگ ناب رسیدند، تأکید کرد: روش اسلام ناب محمدی برای حل اختلاف‎های قبیلهای، قومیتی وطبقاتی، بر اساس ایمان، تقوا، علم، فضیلت و خوبی استوار بود.

 

این عالم شیعی عربستانی تصریح کرد: منشأ نزاع‎های فرقه‎ای و برادرکشی در جامعه اسلامی از اشاعه فرهنگ مذهبی منحرف و فتواهای فاسد تکفیریها نشأت می گیرد.

 

وی با انتقاد از افزایش گفتمان مذهبی و فرقهای منحرف درکشورهای اسلامی گفت: گفتمان مذهبی منحرف سبب شکاف میان اتحاد مسلمانان و ترویج  فرهنگ نفرت و فتنه‎های مذهبی شده است.

 

حجت الاسلام الیوسف ملت‎های اسلامی را به وحدت وعدم وقوع دردام فتنه‎های دینی و فرقهای دشمنان فرا خواند وتأکید کرد: جنگهای داخلی وفرقه‎ای میان ملت‎های اسلامی، زمینه ساز حضور غربیها برای غارت ثروتها کشورهای اسلامی است./9456/ب902/د

ارسال نظرات