۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۷۰۷۲۳
نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین:

امام خمینی شخصیتی بی‎نظیر در زمینه‎های مختلف بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین، تقوای و علم امام خمینی(ره) را بی نظیر خواند و گفت: از نفس مبارک حضرت امام خمینی‎ (ره) انقلاب‎های اسلامی در جهان به وجود آمد.
حجت الاسلام محمود العالي نايب رييس شوراي اسلامي علماي بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمود عالی نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین، شب گذشته در منطقه عالی بحرین در مسجد امام علی (ع) به دوران جاهلیت نبی اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد (ص) در حالی به پیامبری مبعوث شد که در میان اعراب جاهلی زندگی می‎کرد و این مساله رسالت رسول اعظم(ص) را سخت می‎کرد، وی با ابلاغ رسالت خود توانست انشعاب جدیدی در میان امت جاهلی ایجاد و با افکار غلط آنان مبارزه کند.


شیخ عالی تصریح کرد: خداوند تبارک و تعال با بعثت نبی اکرم (ص) عدل، انصاف، محبت، دوستی و انسانیت را در امت‎ها القا کرد. حضرت محمد (ص) مردم را به بازگشت به فطرت و عقل خود دعوت کرد.


وی برگزاری عید مبعث و فراموش نکردن اصول و مبانی نبی‎ اکرم(ص) را ضروری دانست و بیان داشت: کشتار بی گناهان اعم از زنان و کودکان مایه تاسف بسیار است. از همه مسائل غم انگیزتر آن است که مسلمانی با نام دین به انجام اقدامات وحشیانه و کشتار بی گناهان می‎پردازد.


نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین از مسلمانان خواست که به سیره نبی اکرم (ص) رجوع و از فتنه‎، کشتار، جنگ و خونریزی دوری کنند.


شیخ عالی در بخش دیگر از سخنرانی خود به بیست چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیان گزار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) اسلام را به صورت صحیح به ملت‎های جهان معرفی کرد. وی شخصیت کم نظیری در همه زمینه ها بود.


وی افزود: امام خمینی (ص) از بزرگترین استادهای حوزه‎های علمیه بود، بدون شک هیچ کس در زمان وی به درجه علمی امام راحل نمی‎رسید.


نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین تاکید کرد که این قوه علمی این قدر قوی بود که قبل از این که وی به چهل سالگی برسد ده‎ها فقیه و عالم به جامعه اسلامی اعطا کرده بود.


وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) خود را بنده‎ای از بندگان خدا می‎دانست به همین علت هیچ چیزی را برای خود نمی‎خواست. این سیره امام راحل باید سر لوحه همه ما باشد.


شیخ عالی، تقوای بنیان گزار انقلاب اسلامی را همانند مقام علمی وی بی نظیر خواند و گفت: در مدرسه اهل بیت (ع) تقوا همراه با ترس از خدا و علم همانند دو بال پرنده برای پرواز هستند زیرا تقوای الهی در همه مراحل زندگی انسان جلوه پیدا می‎کند به همین علت مشاهده می‎کنیم که از نفس مبارک حضرت امام خمینی‎ (ره) انقلاب‎های اسلامی در سطح جهان به وجود آمد./994/ب901/د

ارسال نظرات