۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۷۰۹۱۵

حمله مجدد قرضاوی به ایران و حزب الله

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین با تکرار ادعاهای واهی خود ضد ایران، حزب الله و روسیه به علت حمایت از سوریه، تأکید کرد که روابط دیرینه ای با علمای عربستان و پادشاه این کشور دارد.
شيخ يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه علماي مسلمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین و پدر معنوی گروه های تروریستی و افراطی در منطقه با تکرار ادعاهای واهی خود ضد ایران، حزب الله و روسیه به علت حمایت از سوریه، تأکید کرد که روابط دیرینه ای با علمای عربستان و پادشاه این کشور دارد.


وی در گفت‎وگو با شبکه سعودی العربیه به بیان دلایلش برای تأیید علمای عربستانی در زمینه مخالفت با حزب الله پرداخت و مدعی شد: ماهیت حزب الله کاملا برملا شده و نیات آن علنی شده است و مشخص شد که این حزب، در حقیقت حزب طاغوت و شیطان است.


قرضاوی در ادامه از علمای سعودی که به باورش "درباره حقیقت این حزب، دارای بصیرت بیشتری بوده اند" تشکر کرد.


درحالی که انواع سلاح‌های سبک و سنگین کشف شده از گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه بیانگر حمایت همه جانبه غرب و هم پیمانان منطقه ای به ویژه عربستان، قطر و ترکیه و حتی رژیم صهیونیستی از آنها است؛ رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین ادعا کرد که ارتش آزاد سوریه با سلاح های سبک در مقابل هواپیماهای میگ روسیه می جنگد.


وی افزود: امروزه در سوریه نه ارتش بشار اسد، بلکه روسی ها، ایرانی ها و نیروهای حزب الله می جنگند.


این مفتی مصری الاصل که با داشتن تابعیت قطر اکنون به پدر معنوی گروه های تروریستی و افراطی در منطقه تبدیل شده، "جهاد" در سوریه علیه نظام این کشور و حزب الله را مشروع دانست و اظهار داشت: از افراد و کشورها انتظار می رود در سوریه جهاد کنند.


اظهارات قرضاوی درحالی مطرح می شود که جنایات وحشیانه گروه های مسلح و تروریستی در سوریه به موضوعی روزمره در این کشور تبدیل شده است؛ گروه هایی که به صورت مستقیم و آشکار از سوی غرب و همپیمانانش در منطقه حمایت می شوند.

 

قرضاوی که با آغاز جنگ در سوریه همسو با مواضع غرب و رژیم صهیونیستی فعالیتهای گسترده ای را در حمایت از گروه های مسلح و تروریستی در سوریه انجام داده، اخیرا در اظهاراتی تأکید کرده است که علمای وهابی سعودی که از قبل مواضعی ضد حزب الله لبنان و مقاومت داشته اند، با بصیرت تر و پخته تر از وی بودند.


این اظهارهات قرضاوی با استقبال گسترده مبلغان و مفتی های وهابی سعودی همراه شد.


حملات تند این مفتی قطری به سوریه و مقاومت در حالی است که وی هیچگاه اعتراضی به اقدامات جنایتکاران رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین و لبنان نداشته و حتی اخیرا در اظهاراتی، نگرانی واشنگتن درباره رژیم صهیونیستی را بی مورد دانسته و گفته است که مخالفان سوریه برای رژیم صهیونیستی خطری ندارند.


شیخ یوسف قرضاوی همچنین در نماز جمعه دوحه پایتخت قطر علوی های سوریه را "نصیریه" توصیف کرده و مدعی شده است: علوی‌ها حتی از یهودیان و مسیحیان نیز کافرتر هستند./994/ب102/د

ارسال نظرات