۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۷۰۹۴۸
آیت الله شبستری:

سازش‌ناپذیری مقابل استکبار ویژگی رییس جمهور اصلح است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به شاخص های ولایی در انتخاب رییس جمهور اصلح و شایسته گفت: شجاعت و سازش‌ناپذیری مقابل استکبار از جمله ویژگی‌های رییس جمهور اصلح است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی و احترام به اراده ملت در تعیین سرنوشت خود محسوب می شود، هدف از برگزاری انتخابات در نظام اسلامی بر خلاف تفکر سکولاریستی و لیبرالیستی حاکم در غرب، تعالی اسلام و تحقق کرامت انسانی است.


وی با بیان این‌که شور انتخاباتی حاکم بر کشور باید با شعور سیاسی و بصیرت ولایی همراه باشد، خاطرنشان کرد: مشارکت سیاسی و حضور آگاهانه و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی به عنوان نماد وحدت و همبستگی ملی عاملی جهت خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات دشمنان به شمار می رود.


آیت الله شبستری بی ثباتی نظام سیاسی داخل کشور از رهاورد تحریم ها، تهدیدها و فشارهای سیاسی را از محورهای اصلی فعالیت دشمن در روزهای اخیر دانست و گفت: دشمن با انواع توطئه ها، فریبکاری ها و سیاه نمایی به دنبال حضور کم رنگ مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی بوده است، اما حضور حماسی ملت در 24 خرداد و هر رأی به صندوق تیری مهلک بر پیکر استکبار جهانی خواهد بود.


نماینده خبرگان رهبری انتخابات را عامل اقتدار نظام و حضور حداکثری ملت را دلیل بر امنیت حاکم در کشور دانست و تصریح کرد: دشمنان ماه‌هاست که در رسانه‌های خود تلاش دارند تا مردم حضوری کم رنگ در انتخابات داشته باشند، هدف اصلی دشمنان بی پشتوانه کردن نظام اسلامی است، به عبارت دیگر مردم و حضور در صحنه ملت سرمایه اصلی نظام محسوب می شود.


وی برگزاری انتخابات را مهم ترین اصل تحقق حاکمیت نظام مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و افزود: دشمنان با تاکتیک های رسانه ای و تبلیغات نرم و روانی ابتدا تلاش کردند تا اصل انتخابات را زیرسؤال ببرند و سپس مشروعیت نهادهای انقلابی را خدشه‌دار کنند، اما با شکست در این عرصه‌ها امروز وارد پروژه جدیدی شده اند که هدفش حضور حداقلی مردم پای صندوق های رأی است.


آیت الله شبستری ولایت مداری، قانون مداری، عدم وابستگی به کانون قدرت و ثروت، توجه به مصالح ملی و پایبندی به اصول اسلام، قرآن و قانون اساسی و گفتمان امام و رهبری را از جمله مهم ترین شاخص های انتخاب اصلح برشمرد و افزود: ولایت‌پذیری و استکبارستیزی جزو ویژگی های مهم رییس جمهور اصلح است.


امام جمعه تبریز با اشاره به شاخص های ولایی در انتخاب رییس جمهور اصلح و شایسته گفت: تقوا، امانت‌داری، مدیر و مدبر بودن، کارآمدی، شجاعت و سازش‌ناپذیری مقابل استکبار از جمله دیگر ویژگی‌های رییس جمهور اصلح است که ائمه جمعه نقش مهمی در تبیین شاخص های ولایی در انتخاب مردم بر عهده دارند.


وی تصریح کرد: ائمه جمعه به دلیل جایگاه مردمی که دارند، می توانند در انتخاب شایسته مردم در روزهای باقیمانده تا 24 خرداد نقش مهمی ایفا کنند، ابتدا باید ضرورت حضور در انتخابات، سپس اهمیت انتخاب اصلح برای عموم اقشار جامعه بیان شود تا همگان شاهد حماسه سیاسی باشکوه و ذلت دشمنان نظام اسلامی باشیم./935/پ201/ب

ارسال نظرات