۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۷۱۰۳۸
استاد دانشگاه:

شخصیت امام حسین تجسم عینی کلام الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه قرآن و عترت ثقلین کرمانشاه گفت: اهل بیت(ع) وسیله ارتباط مردم با خدا هستند، در نتیجه اگر بخواهیم قرآن و معارف الهی را در جامعه پیاده کنیم این امر بدون اهل بیت(ع) امکان ناپذیر است.
امام حسين

اکرم حبیبی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت ثقلین کرمانشاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان کرد: همان گونه که برای ما مشهود است امام حسین(ع) ملقب به ثارالله است، این بدان معنا است که ایشان در عالم هستی تنها فردی است که ذات باری تعالی خریدار وجود شریف و مطهرش است.


وی ادامه داد: با به دنیا آمدن نوزاد در هر خانواده ای موج شادی و شعف اعضای را فرا می گیرد، اما در خانواده پیامبر اعظم(ص) با ولادت فرزند دوم حضرت فاطمه زهرا(س) همراه شوق، غمی نیز وجود داشت، چرا که نوزادی پا به عرصه وجود نهاده بود که بعدها با قیامش عالمی را مبهوت می کرد.


وی ادامه داد: تجسم عینی کلام الهی در وجود مقدس امام حسین(ع) واقع شده است، با توجه به این که خداوند متعال در سوره مبارکه بقره می فرماید شما را به وسیله پنج چیز امتحان می کنم، آزمایشات الهی در خصوص امام حسین(ع) به گونه ای صورت گرفت که ایشان هر پنج مورد را سرافراز از آزمایش های الهی بیرون آمد.


استاد دانشگاه گفت:
امام حسین(ع) از هر آنچه که داشت برای خدا چشم پوشی کرد و این یعنی نهایت ایستادگی و فداکاری در راه خدا، حضرت به همراه 72 تن از یاران با وفای خود به استثنای اسرای کربلا جان ارزشمند خود را تقدیم به خدا کردند و بدون هیچ گونه واهمه‌ای اهل بیت(ع) معظم خود را به صحرای کربلا برد.


حبیبی بیان کرد: اهل بیت(ع) وسیله ارتباط مردم با خدا هستند، در نتیجه اگر بخواهیم قرآن و معارف الهی را در جامعه پیاده کنیم این امر بدون اهل بیت(ع) امکان ناپذیر است و نتیجه ای جز گمراهی و خسران دنیا و آخرت نخواهد داشت./967/پ203/س

ارسال نظرات