۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۷۱۰۸۲

سلسله نشست های بصیرتی در مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی از برگزاری سلسله نشست های بصیرتی و سیاسی در تمامی مدارس علمیه استان خبر داد.
سلسله نشست های بصیرتی در مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

حجت الاسلام عبدالحریم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این سازمان در راستای رسالت خطیر خود در آستانه انتخابات مهم 24 خرداد، از یک ماه گذشته در تمامی مدارس علمیه خواهران و برادران استان اقدام به برگزاری سلسله نشست های بصیرتی و سیاسی کرده است.


وی ادامه داد: این نشست های سیاسی که با حضور و استقبال طلاب و اساتید حوزه های علمیه همراه بوده است، با تدریس هادیان سیاسی، اساتید برجسته حوزوی و فرماندهان عالی سپاه و بسیج پیگیری می شود که محوریت اصلی بحث‌ها تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات است.

 

حجت الاسلام سرایی تبیین شاخص های ولایی در انتخاب اصلح، آشنایی با مفهوم بصیرت، ولایت‌مداری در دوران غیبت کبری، جریان شناسی و بررسی آخرین وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور، رسالت روحانیت در جریان های سیاسی، تبیین مواضع احزاب، تشکل‌ها و جناح های سیاسی در انتخابات 24 خرداد را از دیگر مباحث طرح شده در این نشست ها عنوان کرد.


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی همچنین از اعزام 64 خواهر طلبه و 78 مبلغ حوزوی همراه با کاروان های میثاق با ولایت به مقصد تهران و قم خبر داد و گفت: روحانیان کاروان های اعزامی همزمان با روزهای 14 و 15 خرداد به تبیین ابعاد شخصیتی و سیره امام راحل پرداختند.


وی افزود: افزون بر این تعداد، حدود 160 طلبه خواهر و برادر طلبه بسیجی از مدارس علمیه استان نیز در قالب کاروان های جداگانه ای عازم بهشت زهرا شدند که پس از حضور در مراسم بزرگداشت امام راحل، برای زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم عزیمت کردند.


حجت الاسلام سرایی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسات هم‌اندیشی کنگره بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی استان در کارگروه فرهنگی استان خبر داد و اظهار داشت: طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته، احتمال برگزاری کنگره در شهریور ماه سالجاری بسیار زیاد است.


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی افزود: نگارش نخستین کتاب معرفی شهدای طلبه و روحانی استان نیز به اتمام رسیده که هم اکنون در مرحله ویراستاری قرار دارد که امیدواریم تا روز برگزاری کنگره به زیور طبع آراسته شده و در اختیار عموم قرار گیرد./935/ت302/ب

ارسال نظرات