۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۷۱۰۹۲

بیش از دو میلیون و 800 هزار نفر واجد شرایط رأی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی گفت: یش از دو میلیون و 800 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که حاکی از گستردگی انتخابات 24 خرداد در این منطقه از کشورمان است.
احمد عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی انتخابات شهرستان تبریز، با بیان این که کار بزرگی در حال انجام است، افزود: در استان آذربایجان شرقی بیش از دو میلیون و 800 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که حاکی از گستردگی انتخابات 24 خرداد در این منطقه از کشورمان است.

 

وی با اشاره به این که بیش از 12 هزار نفر داوطلب انتخابات شوراها در معرض آرای مردم استان قرار خواهند گرفت، افزود: انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 59 شهر و بیش از 1700 روستای استان برگزار می شود.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام این که همزمان بودن برگزاری دو انتخابات، تکالیف سنگینی برای عوامل دست‌اندرکار انتخابات ایجاد کرده، افزود: خوشبختانه همه ساز و کارهای لازم برای این کار بزرگ از جمله آموزش نیروی انسانی، ساماندهی امکانات و آزمایش سخت‌افزارها را انجام داده‌ایم.

 

وی افزود: امروز آخرین تمرین بزرگ برای آزمایش سخت‌افزارهای انتخاباتی را انجام دادیم تا در روز موعود بتوانیم این کار بزرگ را به سامان برسانیم.

 

علیرضابیگی با تاکید بر این که تمام عوامل اجرایی انتخابات به اهمیت این کار واقف هستند، خاطرنشان کرد: همه بخش‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در کنار هم یک کار هماهنگ و منسجم را ساماندهی کرده‌اند، در عین حال در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات را مردم برگزار می‌کنند و بخش قابل توجهی از مردم در انجام این کار بزرگ شریک و سهیم هستند.

 

وی با بیان این که هماهنگی خوبی بین دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان وجود دارد، افزود: همه چیز از ابعاد مختلف آماده است تا این کار بزرگ به سرانجام برسد تا شاهد ثبت حماسه سیاسی باشکوه دیگری از سوی ملت ایران باشیم.

 

شایان ذکر است، استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز به همراه تعدادی از مسؤولان از ستاد مرکزی انتخابات شهرستان تبریز که محل نگهداری صندوق‌های رأی و سخت‌افزارهای مربوط به شعب اخذ رأی این شهرستان است، بازدید کرد.

 

در این بازدید که رییس ستاد انتخابات استان، دادستان تبریز، مدیرکل اطلاعات استان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند، فرماندار تبریز در خصوص اجرای مراحل مختلف انتخابات و استقرار صندوق‌های اخذ رأی در شعب این شهرستان و روند رأی‌گیری در روز 24 خرداد توضیحاتی ارایه کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات