۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۷۱۳۲۱

جنایت جدید تروریست‌های النصره علیه شیعیان سوریه

خبرگزاری رسا ـ گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره وابسته به شبکه القاعده در جنایت جدید خود در نزدیک شهر دیر الزور در شرق سوریه، ده‎ها نفر از غیرنظامیان را به قتل رسانده و اجساد آنها را مثله کرد.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  العالم، گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره وابسته به شبکه القاعده در جنایت جدید خود در نزدیک شهر دیر الزور در شرق سوریه، ده‎ها نفر از غیرنظامیان را به قتل رسانده و اجساد آنها را مثله کرد. جبهه النصره با شعار انتقام جویی به خاطر شکست اخیر خود در شهر القصیر گروهی از غیرنظامیان را در این منطقه ربودند.

 

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه در این باره گفت: افراد مسلح 60 نفر از مسلمانان شیعه را براساس رویکردهای طائفه‌ای و مذهبی در روستای حطله در نزدیک دیر الزور به قتل رساندند و این روستا شاهد کوچ گروهی مردم در پی این کشتار است.

 

در همین حال، گزارش‌های رسیده حاکی است که افراد مسلح خانه‌ها، مساجد و حسینیه را در این روستا آتش زده و زنان را ربودند.

 

این درحالی است که ارتش سوریه به پیشروی خود به در منطقه ریف شمالی حلب در چارچوب عملیات «طوفان شمال» ادامه می‌دهد و گروه‌های مسلح به ویژه جبهه النصره را در مناطق مرزی با ترکیه هدف قرار می‌دهد و تلاش می‌کند که محاصره دو روستای نبل و الزهراء را درپی تسلط بر مواضع استراتژیک، بشکند.

 

در همین حال، ده‌ها نفر از افراد مسلح خود را به مراجع رسمی در ریف دمشق، دیر الزور و شهر الحسکه تسلیم کردند که کار رسیدگی به وضعیت آن‌ها آغاز شده است.

 

یک تونل نیز در جنوب شرقی بیمارستان تشرین به طول 40 متر در ریف دمشق کشف شد که افراد مسلح از آن برای نقل و انتقال و انبار کردن سلاح استفاده می‌کردند.

 

همچنین درگیری میان دو گروه تروریستی درپی بروز اختلاف بر سر تقسیم اموال سرقت شده در روستای دیر قانون در دشت بردی نیز باعث کشته شدن اغلب اعضای دو گروه شد./994/ب102/د

ارسال نظرات