۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۷۱۳۵۴
با ارائه شکایت رسمی؛

مسلمانان آفریقای جنوبی خواستار بازداشت اوباما شدند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان آفریقای جنوبی با ارائه شکایت‎نامه‎ای رسمی، بازداشت رییس جمهور آمریکا به جرم کشتار غیرنظامیان در کشورهای اسلامی را خواستار شدند.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، گروهی از وکلای مسلمان در آفریقای جنوبی با ارائه شکایتی رسمی به نظام قضایی این کشور، خواستار دستگیری باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا به جرم کشتار غیرنظامیان در کشورهای اسلامی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین شدند.


یوشا طیوب، سخنگوی انجمن وکلای مسلمان آفریقای جنوبی در مصاحبه با یک خبرگزاری گفت: این شکوائیه از نظام قضایی می خواهد که به محض ورود اوباما به آفریقای جنوبی وی را دستگیر کرده و با استفاده از ابزارهای قانونی شرایط را برای حضور وی در دادگاه ایجاد کند.


باراک اوباما قرار است روز 29 ماه ژوئن میلادی به منظور دیدار با سران آفریقای جنوبی وارد این کشور شود.


سخنگوی انجمن وکلای مسلمان آفریقای جنوبی افزود: طبق قوانین دادگاه جنایی بین المللی، مصونیت دیپلماتیک منعی برای شکایت از اوباما ایجاد نمی کند و ما جرایمی را در شکوائیه برای وی عنوان کرده ایم که دادگاه می تواند به استناد آنها باراک اوباما را تحت تعقیب قرار دهد.


شکوائیه ارائه شده از سوی وکلای مسلمان آفریقای جنوبی خواستار محاکمه اوباما به جرم جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل کشی و کشتار هزاران نفر از شهروندان غیرنظامی کشورهای مسلمان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین شده است.


یک پرونده 600 صفحه ای جداگانه نیز در کنار شکوائیه به دادگاه ارائه و در آن خواسته شده که در مورد نقش اوباما در ناآرامی های موجود در منطقه خاورمیانه تحقیقات صورت گیرد./990/ب902/د

ارسال نظرات