۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۷۱۳۷۲
امام جمعه سنقر:

انتخابات در ایران اسلامی تجلی حضور مردم در دفاع از انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه سنقر و کلیایی، انتخابات را نماد مردم سالاری دینی در نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: انتخابات کشورمان در عرصه جهانی بی نظیر است.
حجت الاسلام شمس الله برقراري، امام جمعه سنقر و کليايي

حجت الاسلام شمس الله برقراری، امام جمعه شهرستان سنقر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، انتخابات را مسأله ای مهم در کشور دانست و اظهار داشت: انتخابات کشورمان در نوع خود و در عرصه جهانی بی نظیر است.

 

وی با بیان این که در انتخابات همه احزاب و گروه‌ها سهیم هستند و در آن حضور چشم گیری دارند، افزود: مردم با اطلاعات و اختیاری که دارند رأی خود را در صندوق‌ها می‌اندازند و کسی هم که انتخاب می‌شود منتخب مردم و نظام است.

 

امام جمعه سنقر و کلیایی به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اشاره کرد و گفت: این بار نوبت به مسؤولان است تا حماسه اقتصادی را خلق کنند و این در حقیقت جواب دندان شکنی به تحریم‌های دشمنان خواهد بود و برنامه تحریم اقتصادی دشمن را خنثی خواهد کرد.

 

وی اقتصاد را یکی از چالش‌هایی دانست که دشمن برای کشور ایجاد کرده است، بیان داشت: برای خلق حماسه اقتصادی ما باید از ابزار فرهنگ استفاده کنیم و این امر بدون به کارگیری فرهنگ در جامعه صورت نخواهد گرفت و برای شکل گیری این حماسه باید مردم و مسؤولین تلاش کنند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که امروز دوست و دشمن چشمانشان به ملت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز چشمان مردم جهان به حضور ملت در انتخابات کشور گشوده است.

 

امام جمعه سنقر و کلیایی هدف دشمن از تحریم‌ها علیه کشور را فاصله گرفتن مردم از دین دانست و تصریح کرد: هدف دشمنان ما این نیست که ما از مواضع انرژی هسته‌ای خود دست بکشیم بلکه او می‌خواهد ما از دین و ایمان و از نظام بر آمده از اسلام دست دور شویم و این هم خوابی است که دشمن همیشه می‌بیند اما به لطف خدا هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

 

وی در خصوص ارتباط کاندیداها و حوزه‌های علمیه هم گفت: نظام اسلامی ما به برکت حوزه‌های علمیه ایجاد شده است از این رو کاندیداها باید از پتانسیل بالای علمی و اخلاقی حوزه‌های علمیه استفاده کنند.

 

این استاد حوزه علمیه «سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست» دانست و  اظهار داشت: ما حوزویان متعقدیم که دیانت و سیاست دو لایه‌ای هستند که از هم جدایی ناپذیرند، از این رو حوزه علمیه پرچمدار شعار«سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست» است و با توجه به این‌که حوزویان و مردم این نظام اسلام را به وجود آورده‌اند امروز هم باید حوزه‌های علمیه در صحنه حاضر باشند و آن معیارهایی که رهبر انقلاب برای انتخابات تعیین فرموده‌اند برای مردم تبیین کنند.

 

حجت الاسلام برقراری تصریح کرد: انشالله بتوانیم یک حماسه سیاسی ایجاد و با تبلیغات گسترده یک رأی حداکثری را خلق کنیم و تنور انتخابات را هم باید داغ کرد و سعی کرد در صف‌های طویل انتخابات حضور پیدا کنیم./957/ت302/ش 

ارسال نظرات