۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۷۱۵۱۱
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی خبر داد؛

استقرار دو هزار و 472 شعبه اخذ رأی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان گفت: برای جمع آوری آرای مردم در روز 24 خرداد دو هزار و 472 شعبه اخذ رأی در سطح استان مستقر شده است.
عيسي قنبري معاون استاندار آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، عیسی قنبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای برگزاری سه انتخابات همزمان در استان، تمام امکانات بسیج شده و هماهنگی های لازم انجام گرفته است لذا فردا با تمام توان در خدمت مردم شریف استان هستیم.

 

وی در ادامه تعداد شعبات اخذ رای در استان را دو هزار و 472 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 1491 شعبه ثابت و 981 شعبه سیار هستند و همچنین از کل شعبات اخذ رای در استان 848 شعبه اخذ رای شهری و 1624 شعبه روستایی است.

 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی زمان رای گیری را در روز 24 خرداد ماه از ساعت 8 صبح الی 6 بعد از ظهر اعلام کرد و افزود: زمان رای گیری برای هر سه انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، 10 ساعت است که این زمان با مجوز وزیر کشور قابل تمدید است.

 

قنبری همچنین در خصوص شرایط سنی رای دهندگان در انتخابات گفت: کسانی می توانند در انتخابات رای دهند که 18 سال تمام داشته باشند.

 

وی، همراه داشتن شناسنامه و کد ملّی را برای رای دهندگان الزامی عنوان کرد و افزود: هیچ کس نمی تواند با شناسنامه فرد دیگری به شعبات اخذ رای مراجعه و رای دهد.

 

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه گفت: از مردم شریف استان انتظار داریم که در همان ساعات اولیه رای گیری در پای صندوق های رای حضور یابند و رای خود را به صندوق بیندازند تا در ساعت پایانی رای گیری دچار مشکل نشوند.

 

قنبری، صحیح و خوانا نوشتن اسامی کاندیداها در برگه های رای گیری را از دیگر موارد قابل توجه عنوان کرد و افزود: رای دهندگان به کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا به لحاظ تشابه اسمی کاندیداها، باید در برگه های رای، بصورت خوانا و صحیح، نام و نام خانوادگی کاندیداهای مورد نظر و همچنین کد انتخاباتی آنها را درج کنند./936/پ203/ب

ارسال نظرات