۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۷۱۵۲۳
با وجود تهدیدات فراوان؛

نشست هم اندیشی مسلمانان در تایلند برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان مسلمان تایلندی علی رغم تهدیدات امنیتی فراوانی که علیه مسلمانان در این کشور وجود دارد دور یکدیگر جمع شدند تا در مورد آینده زندگی خود در این کشور اکثرا بودایی بحث کنند.
تجمع دانشجويان مسلمان تايلندي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam" ، تعدادی از دانشجویان مسلمان تایلندی با وجود تهدیدات امنیتی فراوانی که علیه مسلمانان وجود دارد در دانشگاهی در استان "پاتانی" در جنوب این کشور دور یکدیگر جمع شده و در مورد آینده خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.


یکی از این دانشجویان به خبرگزاری رویترز گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که اسم ما بعد از این جلسه در لیست سیاه قرار نگیرد. ممکن است از بین کسانی که در اینجا حضور دارند یک نفر جاسوس باشد و این تجمع را به نهادهای امنیتی گزارش کند، اما نیاز به تبادل نظر با یکدیگر بر ترس ما غلبه کرده است.


این تجمع ماه ها پس از آن برگزار می شود که دولت تایلند با "جبهه انقلابی ملی"،  اصلی ترین گروه مخالف اسلامگرای این کشور پیمان صلحی را به امضا رساند تا صلح به استان های جنوبی تایلند بازگردد.


توافقنامه صلح میان دولت و اسلامگرایان این امید را در میان مسلمانان تایلند به وجود آورده است که از این پس می توانند در مورد آینده خود به بحث و تبادل نظر بپردازند، مساله ای که پیش از این یک تابو به حساب می آمد. 


روز گذشته نیز مقامات دولتی و اعضای بلندپایه "جبهه انقلابی ملی" سومین دور از گفت و گوهای صلح را با میانجی گری کشور مالزی برگزار کردند که اطلاعات اندکی از آن به بیرون درز کرده است.


حدود 9 میلیون مسلمان در تایلند زندگی می کنند که اکثر آنان در مناطق روستایی ساکن هستند.


مسلمانان تایلند که 5 درصد از جمعیت اکثرا بودایی این کشور سلطنتی را تشکیل می دهند، از دیرباز نسبت به برخوردهای انتقادآمیز دولت با اقلیت های دینی و به خصوص مسلمانان انتقاد داشته اند.


از زمان آغاز درگیری ها میان مسلمانان و نیروهای دولتی در استان های جنوبی تایلند بیش از 5 هزار نفر کشته شده اند./990/ب902/د

ارسال نظرات