۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۷۱۵۳۹
در پی مختل شدن امنیت مکالمات سران آمریکا؛

تشکیل جلسه فوری و محرمانه کمیته امنیت ملی آمریکا

خبرگزاری رسا ـ عضو کنگره آمریکا:یکی از اعضای کنگره دیروز به خبرنگاران گفت: آن چیزی که در رسانه ها مطرح است تنها گوشه ای بسیار کوچک از ماجرا است و اصل ماجراY گستره بسیار وسیعی دارد.
کيث الکساندر جوابگوي کنگره امنيت ملي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی گفت: ژنرال کیث الکساندر رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا در جلسه ای محرمانه، نمایندگان کنگره و کمیته امنیت ملی آمریکا را در جریان جزئیات برنامه گردآوری اطلاعات مربوط به مکالمات تلفنی و تماس های اینترنتی قرار می دهد.


به گفته بی بی سی؛ آن چیزی که در این کمیته برای نمایندگان کنگره مهم است گستره واقعی این عملیات امنیتی است. آقای الکساندر دیروز در جلسه علنی کنگره نمی توانست در مورد گستره این عملیات ها سخنی بگوید.


یکی از اعضای کنگره دیروز به خبرنگاران گفت: آن چیزی که در رسانه ها مطرح است تنها گوشه ای بسیار کوچک از ماجرا است و اصل ماجراY گستره بسیار وسیعی دارد.


بی بی سی در ادامه گفت: نکته مهم برای نمایندگان کنگره ادعای آقای اسنودن است که گفته به آسانی و در هر جا می تواند سخنان ضبط شده تلفن کسی مثل رئیس جمهور آمریکا را در روی لپ تاپش داشته باشد. نمایندگان کنگره نگرانند که همه کسانی که این دسترسی را دارند مثلا به رکورد تلفن های اعضای کنگره نیز دسترسی داشته باشند.

این شبکه در ادامه گفت: مسئله مهم دیگر برای اعضای کنگره آن است که با رأی مردم در حوزه های انتخاباتی خود سر و کار دارند و برای انتخاب دوباره و حضور در کنگره باید موضع سیاسی خود را برای رای دهندگان توضیح داده و آنها را قانع کنند./ 1421/ 9161/خ

ارسال نظرات