۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۷۱۷۲۶
آیت الله شبستری:

برای تشخیص فرد اصلح به حامیانش توجه کنید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتخاب اصلح گفت: برای این‌که بدانیم کدام نامزد اصلح است به حامیانش نگاه کنیم.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رأی از نخستین ساعات شروع انتخابات اظهار داشت: این حضور نشان می دهد که مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند و دلبسته به نظام هستند.


وی با بیان این‌که مردم با لبیک به دعوت رهبری درصدد خلق حماسه‌ای ماندگار در تاریخ کشور هستند، خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌هایی که از جای جای ایران اسلامی به دست آمده، انصافا مردم تا اینجا مشارکت خوبی در پای انتخابات داشتند و توصیه ما به آنان که هنوز نتوانسته اند در این صحنه سیاسی حضور یابند، این است که در کار خیر باید از یکدیگر سبقت بگیریم.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به صف های طولانی شعب اخذ رأی در استان افزود: امیدواریم این حضور حماسی با مجاهدت رییس جمهور منتخب و خلق حماسه اقتصادی تکمیل شود، به یقین هر رأیی که به صندوق‌های انتخابات ریخته می شود، رأی به نظام اسلامی و لبیک به ولایت فقیه است.


آیت الله شبستری با اشاره به فتنه‌انگیزی و توطئه رسانه های غربی در آستانه انتخابات 24 خرداد گفت: دشمنان نظام ماه‌هاست که به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات بوده اند، اما امروز انتظار مشاهده چنین صحنه‌های زیبا و باشکوه از ایران اسلامی را نداشتند، توطئه بی‌پشتوانه کردن نظام اسلامی تبدیل به وحدت امت با ولایت شده است.


وی حضور در صحنه ملت را سرمایه اصلی نظام دانست و برگزاری انتخابات را مهمترین اصل تحقق حاکمیت نظام مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و افزود:  نخستین برنده این انتخابات ملت ایران هستند که با حضور خود مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام زدند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر شناخت نامزد اصلح با لحاظ کردن معیارهای ولایی تصریح کرد: یک شاخص‌های مهم برای تشخیص نامزد اصلح  توجه به اطرافیان و حامیان نامزدهاست ببینید بدحجاب‌ها از چه کسی حمایت می‌کنند با حجاب‌ها و متدین و انسان‌های پخته از چه کسی حمایت می‌کنند.


آیت الله شبستری با اشاره به پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که با شرکت خود در انتخابات و انتخاب فرد اصلح موجب قطع امید دشمنان اسلام شوید، تصریح کرد: مردم با این حضور خود نشان داده اند که نه تنها از اسلام روی گردان نبوده، بلکه از هرگونه ولنگاری غرب به دور هستند.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه با تبریک فرا رسیدن 27 خرداد سالروز تأسیس جهاد سازندگی در کشور اظهار داشت: تشکیل جهاد در سال 58 به فرمان امام خمینی با برکات و آثار ارزشمندی در عرصه های مختلف همراه بوده است.


وی با اشاره به مجاهدت جهادگران در عرصه‌های سازندگی، عمران و آبادی کشور گفت: لقب سنگرسازان بی سنگر به جهادگران اوج ایثارگری این دلامردان در دوران جنگ تحمیلی را نشان می دهد، امروز که جهادکشاورزی رسالت خطیری در خودکفایی کشور به ویژه در عرصه کشاورزی بر عهده دارد./935/پ202/ع

ارسال نظرات