۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۷۱۸۰۹
بی‌بی‌سی عربی:

صف طولانی در مقابل کنسولگری ایران در لندن تشکیل شده است

خبرگزاری رسا ـ شبکه بی بی سی عربی در گزارشی از انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حضور ایرانی‌های مقیم لندن از همه گروه‌ها، تاکید کرد که امروز برگی جدید در تاریخ ایران رقم خواهد خورد.
يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراي شهر و روستا - حرم عبدالعظيم حسني(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی عربی در گزارشی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در شهر لندن تاکید کرد: اینجا صف‌های طولانی تشکیل شده است و همچنان بر تعداد رای دهندگان افزوده می‌شود.

 

خبرنگار این شبکه با اشاره به اینکه تنها شعبه رای گیری در انگلیس در ساختمان کنسولی ایران مستقر شده، تاکید کرد که ایرانی‌ها از شهرهای نسبتاً دور به لندن آمده‌اند تا امروز در رای گیری حضور داشته باشند.

 

بی بی سی عربی با بیان اینکه همه رای دهندگان از وابستگان حکومت جمهوری اسلامی نیستند، افزود: آنها(ایرانیان) باور دارند که انتخابات به وقوع تغییر در ایران منتهی خواهد شد و فصل جدیدی از تاریخ این کشور نوشته می‌شود، آنها می‌خواهند با مشارکت در انتخابات در نوشتن این صفحه جدید نقش داشته باشند.

 

خبرنگار این شبکه تصریح کرد: در آنسوی خیابان تعداد کمی از مخالفان جمهوری اسلامی حضور دارند که از صبح در اینجا هستند و علیه حکومت شعار می‌دهند.

 

وی گزارش داد: ما اینجا شاهد این هستیم که برخی از رای دهندگان که ممکن است ظاهراً طرفدار جمهوری اسلامی نباشند و حجاب را رعایت نکنند ولی همه بر این باور دارند که انتخابات در ایران به تغییر منتهی می‌شود.

 

بی بی سی در پایان تاکید کرد که تاکنون مشکل امنیتی نبوده و تنها برخی از رای دهندگان با مخالفان در مقابل کنسولگری درگیری لفظی داشتند.

 

بی بی سی در حالی این گزارش را پخش کرد که اکثر رسانه‌های معاند در تحلیل‌های خود در روزهای گذشته مدعی بودند که انتخابات ریاست جمهوری در ایران ظاهری و تغییر رئیس جمهور در ایران بی نتیجه است.

 

برهمین اساس رسانه‌های معاند با رویکرد دعوت ایرانی‌ها-به ویژه هموطنان مقیم خارج- به تحریم انتخابات، تلاش داشتند تا نشان دهند که مردم در انتخابات حضور نمی‌یابند./902/د101/ک

 

ارسال نظرات