۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۷۲۰۲۷
مدیر مرکز پژوهش‎های سیاسی ژنو:

امیر قطر به دستمال چرکینی برای آمریکا مبدل شده است

به گزارش خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز پژوهش‎های سیاسی و اجتماعی در ژنو گفت: امیر قطر همانند دستمال چرکینی برای آمریکا تبدیل شده است و باید حکومت را در اختیار پسرش قرار دهد.
رياض صيداوي، مدير مرکز آموزش مسائل سياسي و اجتماعي در ژنو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ریاض صیداوی، مدیر مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی ژنو، روز گذشته در گفت‎وگو با رادیو روسیه به بررسی جایگاه متزلزل امیر قطر پرداخت و گفت: نوع نظام سیاسی قطر در علم سیاسیت به حکومت استبدادی مطلق تعریف می‎شود زیرا در این کشور هیچ حالت دموکراسی، انتخابات، چند حزبی و آزادی رسانه‎ وجود ندارد. محمد بن ذیب العجمی شاعر نامی عرب هنگامی که هزار بیت شعر در مذمت امیر قطر سرود وی را به 15 سال زندان محکوم کردند.

 

وی افزود: مردم در حکومت‎های استبدادی مطلق در تعیین حکومت هیچ دخالتی ندارند در نتیجه برای رسیدن به حکومت باید همانند حمد بن خلیفه کودتا کرد. در کودتا نیز هیچ رابطه دوستی و خویشاوندی حتی پسر و فرزندی وجود ندارد و همه برای رسیدن به قدرت دست و پا می زنند.

 

صیداوی کودتا و سرنگونی حکومت در کشورهای عربی را یک امر عادی قلمداد کرد و بیان داشت: ماهیت حکومت های مستبد عربی بر اساس کودتا استوار است. قطر نیز از این قاعده مستثنا نیست و هم اکنون پسر امیر این کشور کودتای آرامی را علیه پدر آغاز کرده است.

 

وی در  ادامه به خوش خدمتی امیر قطر به آمریکا و متحدانش اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امیر قطر در طی چند سال حکومت استبدادی خود، فرش قرمزی را پیش روی نیروهای آمریکا در منطقه پهن کرده است. امیر قطر همانند دستمال چرکینی برای آمریکا تبدیل شده است در نتیجه باید به دستور شیطان بزرگ حکومت مستبدادنه خود را به پسرش اعطا کند.

 

مدیر مرکز آموزش مسائل سیاسی و اجتماعی در ژنو اذعان داشت: هیچ یک از حاکمان منطقه همانند امیر قطر به آمریکا خدمت نکرده است. این کشور به شدت در حال خدمت رسانی به سرویس های جاسوسی آمریکا است./994/ب902/د

ارسال نظرات