۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۰۲۹

پیام تبریک رؤسای کشورهای عربی به رییس جمهور منتخب ایران

خبرگزاری رسا ـ رؤسای کشورهای عربی در پیام‎های جداگانه، انتخاب حجت الاسلام روحانی به عنوان رییس جمهور منتخب را به وی تبریک گفتند.
شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح امير کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت امروز با صدور پیامی انتخاب حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان رییس جمهور منتخب ایران را به وی تبریک گفت.

 

وی با اشاره به روابط مطلوب میان دو ملت و دولت ایران و کویت، بر لزوم گسترش همکاری میان دو کشور بر اساس مصالح دو کشور تأکید کرد.

 

ولیعهد و نخست وزیر کویت نیز در پیامهایی این انتخاب را به روحانی تبریک گفتند.

 

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر امارات نیز در پیامی انتخاب دکتر روحانی را به وی تبریک گفت و با آرزوی خیر و برکت برای جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش همکاری ها میان این کشور و ایران تأکید کرد.

 

برخی دیگر از مقامات این کشور نیز پیام تبریکی را به مناسبت برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حجت الاسلام روحانی صادر کردند.

 

شیخ حمد بن خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر با ارسال پیام تبریکی به حسن روحانی، رییس جمهوری منتخب پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و انتخاب حسن روحانی را بیانگر خواست مردم ایران به اجرای تغییر و تحول در کشور دانست.

 

در همین راستا ولی‌عهد و نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای پیروزی رییس جمهوری منتخب را تبریک گفتند.

 

از سوی دیگر شیخ «حمد بن عیسی آل خلیفه»، امیر بحرین نیز با ارسال پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت./994/ب901/د

ارسال نظرات