۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۷۲۲۲۳
آیت الله شبستری:

دولت جدید پرونده هسته‌ای را با تدبیر جلو ببرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که کاهش تورم و بهبود وضع معیشتی خواست امروز مردم از رییس جمهور منتخب است، گفت: دولت جدید باید پرونده هسته‌ای کشور را با رویکرد عزت و با تدبیر جلو ببرد.
آيت الله مجتهدي شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان با اشاره به حماسه بزرگ ملت ایران در انتخابات 24 خرداد اظهار داشت: حماسه سیاسی ملت دشمنان نظام اسلامی ایران را شوکه کرده است، به یقین این حضور نویدبخش پیروزی‌های دیگری برای ملت ایران است.


امام جمعه تبریز انتخابات 24 خرداد را یکی از مهمترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حضور گسترده مردم پای صندوق های رای، فراتر از انتظار رسانه‌های غربی بود، پیام این حضور حماسی به دشمنان این بود که ملت بزرگ ایران همواره در برابر توطئه های دشمنان با تمام وجود ایستاده و هرگز اجازه خودنمایی به دشمنان در مسایل داخلی را نمی دهد.


وی با تبریک پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده هر رییس جمهوری که ولی فقیه هماهنگی کامل داشته و تابع نظرات ایشان بوده، مورد حمایت مردم و مسؤولان نظام بوده است، بنابراین ضمن تقدیر از دیدار رییس جمهور منتخب با رهبر معظم انقلاب، انتظار داریم چنین روابط حسنه‌ای تداوم داشته باشد.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به تکلیف مضاعف و حساس حجت الاسلام روحانی در قبال آرای ملت تصریح کرد: مردم ایران با هوشیاری و وظیفه‌شناسی به تکلیف خود در حماسه سیاسی 24 خرداد عمل کردند، امروز وظیفه رییس جمهور منتخب است که از اولین روز کاری در جهت حل مشکلات اقتصادی و خلق حماسه‌ای دشمن‌شکن در این عرصه همت مضاعف داشته باشد.


آیت الله شبستری با اشاره به وعده‌های رییس جمهور منتخب در حوزه سیاست خارجی و اوضاع اقتصادی داخلی کشور گفت: امیدواریم رییس جمهور منتخب ملت بتواند در سیاست خارجی نیز با کشورهای مختلف روابط عادلانه و متقابلی برقرار کند و از موضع عزت، کرامت و اقتدار نظام اسلامی نسبت به گسترش روابط خارجی اقدامات ارزشمند داشته باشد.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که کاهش تورم و بهبود وضع معیشتی خواست امروز مردم از رییس جمهور منتخب است، گفت: دولت جد
ید باید پرونده هسته‌ای کشور را با رویکرد عزت و با تدبیر جلو برد، حقیقت امر آن است که بخشی از مشکلات موجود و تورم مربوط به تحریم ها بوده و بخشی نیز به سوء تدبیرها و سوء مدیریت‌ها در بخش اجرایی کشور بوده است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که بخشی از مشکلات داخلی کشور نیز مربوط به اختلاف میان دولت و مجلس بر می گردد، گفت: دیدار روز گذشته حجت الاسلام روحانی با رییس مجلس شورای اسلامی نویدبخش تعامل و هماهنی دولت و مجلس در آینده است، که بسیار مطلوب خواهد بود.


وی ادامه داد: چنین به نظر می رسد روسای قوا از هم اکنون مشغول تنظیم روابط و هماهنگی های لازم برای تعیین کابینه و مناسبات خود هستند که این موضوع بسیار خوب و نویدبخش است، البته نباید چنین جلساتی تنها به صورت تشریفاتی برگزار شود، خروجی این تعاملات باید بهبود وضعیت اقتصادی کشور و رضایت مردم باشد./935/پ202/ع

ارسال نظرات