۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۷۲۲۴۲
نماینده خبرگان رهبری:

شهید بهشتی طراح و تئوریسین اصلی انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: شهید بهشتی طراح اصلی برنامه های مختلف انقلابی نظیر راهپیمایی ها، مباحث علمی، ساماندهی تشکیلات قضایی و تدوین قانون اساسی بود.
آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجا‌ن‌شرقی، ظهر امروز در جلسه سیاست‌گذاری بزرگداشت شهدای هفتم تیر و سی و دومین سالگرد شهادت آیت الله بهشتی، اظهار داشت: بزرگداشت مقام شامخ شهدای انقلاب در حقیقت بزرگداشت شعائر اسلامی بوده و تأثیر بسیار مثبت برای نسل های آینده انقلاب دارد.


وی با بیان این‌که حادثه هفتم تیر یکی از تأسف بارترین حوادث تاریخ انقلاب بود، تصریح کرد: این حادثه که ماهیت اصلی منافقان کوردل را رسوا کرد و در جریان آن تعداد زیادی از همراهان امام و انقلاب شهید شدند، موجب اثبات حقانیت شهید مظلوم آیت الله بهشتی بود، در حقیقت شهید بهشتی با شهادتش منافقان را رسوا کرد.


آیت الله شبستری شهید بهشتی را فقیه و فیلسوفی توانا و اندیشمندی سیاسی توصیف کرد که در مسائل مختلف کشور فردی مدیر و مدبر به شمار می رفت و ادامه داد: این حادثه تلخ ماهیت نفاق را بیش از پیش برای مردم آشکار کرد و مردم مؤمن و ولایی ایران اسلامی بیشتر به نظام و انقلاب علاقه‌مند شدند.


امام جمعه تبریز گفت: شهید بهشتی شخصیتی بسیار والامقام بود که اگر اندیشه های سیاسی آن مجاهد نستوه و اندیشمند برجسته به صورت روشن و دقیق تبیین و تشریح شود، بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی نظام برطرف خواهد شد، به یقین ابراز احساسات مردم در حادثه هفتم تیر1360، نشانه‌ علاقه قلبی ملت به امام، انقلاب و نظام است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان خاطراتی از حوادث و ترورهای کور منافقان در اوایل انقلاب افزود: ابراز احساسات مردم انقلابی در حادثه هفتم تیر سال 1360 و تشییع پیکر باشکوه شهدای این روز، که یکی از بی نظیرترین تشییع ها در تاریخ بود، نشانه‌ علاقه و ارادت قلبی به حضرت امام خمینی(ره)، شهدا،‌ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.


آیت الله شبستری با تأکید بر اهمیت بزرگداشت ایام الله های انقلاب اسلامی افزود: حادثه هفتم تیر و حوادث مشابه آن، در شرایطی به وقوع پیوست که می توانست برای انقلاب نوپای اسلامی شکننده باشد چراکه این توطئه ها همگی برای براندازی نظام اسلامی بود، ولی به فضل پروردگار همه‌ این فتنه‌ها و ترورهای کور با بصیرت مردم خنثی شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سلامت راه خود را به پیش برد.


وی خاطرنشان کرد: حادثه هفتم تیر از یک جهت بسیار تأسف بار بود چرا که انقلاب اسلامی باوفاترین یاران خود را از دست داد ولی از سوی دیگر ابراز احساسات مردم در تشییع پیکر شهدای هفتم تیر ماهیت و چهره اصلی جبهه نفاق را آشکار و علاقه مردم به نظام اسلامی را بر همگان روشن ساخت، امروز شخصیت برجسته و مدیریت بی بدیل آیت الله شهید دکتر بهشتی بر کسی پوشیده نیست.


نماینده خبرگان رهبری افزود: شهید بهشتی طراح اصلی برنامه های مختلف انقلابی نظیر راهپیمایی ها، مباحث علمی، ساماندهی تشکیلات قضایی و تدوین قانون اساسی بود و شخصیتی با تدبیر بالا و مدیریتی بی نظیر بود و با اینکه دشمن این شخصیت را از ما گرفت ولی از آن زمان تا به حال اندیشه ها و افکار این شهید بزرگوار در جامعه ساری و جاری است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: بزرگداشت مقام این شهدا در جامعه کنونی بسیار ضروری است و بایستی همزمان با گرامیداشت مقام والای ایشان، اندیشه های شهید بهشتی را به جوانان انتقال دهیم و جوانان نیز بدانند که انقلاب ما سیاستمداران و متفکران بسیاری را داشته و دارد که هم در حوزه های علمیه و هم در دانشگاه‌ها از جایگاه با ارزشی برخوردار هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات