۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۷۲۲۹۲
رییس جمهور آرژانتین:

متهمان صهیونیستی پرونده آمیا باید محاکمه شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور آرژانتین محاکمه متهمان آرژانتینی پرونده آمیا از جمله رییس اتحادیه سازمان های صهیونیستی آرژانتین را خواستار شد.
آرژانتين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک روز پس از اعلام نتایج انتخاب ریاست جمهوری ایران و پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی، کریستینا فرناندز، رییس جمهور آرژانتین در پایگاه اینترنتی خود مواضع صهیونیست ها علیه یادداشت تفاهم اخیر آرژانتین و ایران را درخصوص پرونده آمیا رد کرد و محاکمه یکی از سران سابق سازمان های صهیونیستی آرژانتین را خواستار شد.

 

«روبن براخا»، رییس سابق سازمان یهودیان آرژانتین (دایا) و بازوی عملیاتی رژیم صهیونیستی در آرژانتین از جمله متهمان این پرونده است که رییس جمهور آرژانتین به اسم او اشاره کرده و می پرسد چرا این متهمان که در آرژانتین ساکن هستند، محاکمه نمی شوند.

 

رییس جمهور آرژانتین با اشاره تلویحی به وضعیت نامناسب دستگاه قضایی کشور و طرح دولت برای اصلاح قوه قضاییه نوشته است: حالا می فهمید چرا ما خواستار دمکراتیک کردن دستگاه قضایی هستیم.

 

وی افزوده است: شاید بعضی بپرسند این گروه از متهمان پرونده آمیا که در آرژانتین زندگی می کنند چه کسانی هستند، تعداد آنها زیاد است و در بین آنها «خوان خوزه گاله انو»، قاضی سابق فدرال ( قاضی تحقیق پرونده آمیا)، «مولن » و «بارباسیا» (دو دادستان سابق پرونده آمیا)، «خورخه انزورگی »، رییس سابق سازمان اطلاعات آرژانتین و چند عضو دیگر این سازمان، «روبن براخا»، رییس سابق دایا و «کارلوس منم » رییس جمهور سابق هستند.

 

خانم فرناندز سابقه طولانی آشنایی خود با پرونده آمیا را یادآورشده و نوشته است: آنها من را از وقتی می شناسند که عضو کمیته مشترک مجلس سنا و نمایندگان برای بررسی پرونده آمیا بودم، موضع من همچنان تغییر نکرده و درآن زمان هم اشتباه نکردم و خانواده قربانیان آمیا هم این مطلب را می دانند و با بعضی از آنها همچنان رابطه نزدیک دارم و نسبت به همه آنها متعهد هستم و باید واقعیت وعدالت را در این پرونده به جا بیاورم.

 

رییس جمهور آرژانتین نوشته است: من به سران صهیونیست آرژانتین گفتم که به عنوان رییس جمهور چهل میلیون آرژانتینی نمی توانم اجازه دهم که کشورم به مهره شطرنج بازی برخی دولت ها تبدیل شود.

 

انفجار 18 ژوئیه 1994 (27 تیر1373) ساختمان مرکز همیاری یهودیان آرژانتین که مرکز همکاری‌های رژیم صهیونیستی و آرژانتین (Asociacion Mutual Israellita Argentina) آمیا نیز درآن قرار داشت، 85 کشته و بیش از دویست نفر زخمی برجای گذاشت.

 

دولت آرژانتین تحت تاثیر آمریکا و رژیم صهیونیستی سریعا ایران و حزب الله لبنان را به دست داشتن در این انفجار متهم کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات