۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۷۲۳۹۲
معاون فرهنگی وزارت ورزش:

خانواده، اساتید و نهادها نقش اساسی در شکوفایی ظرفیت‌های جوانان دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: باید توجه اولیاء، اساتید و نهادها را به ظرفیت جوانان جلب کرد تا سبب ایجاد و توسعه میدان پرواز برای جوانان کشور شویم.
خانواده، اساتید و نهادها نقش اساسی در شکوفایی ظرفیت‌های جوانان دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید باقر پیشنماز معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان صبح امروز بیست و هشتم خردادماه در پنجمین جشنواره اجتماعی حضرت علی اکبر(ع) در ساختمان لانه جاسوسی، هدف از برگزاری این جنشواره را ایجاد و توسعه میدان پرواز برای جوانان کشور دانست.

وی در ادامه خواستار توجه اولیاء، اساتید و نهادها را به ظرفیت جوانان شد و ابراز داشت: ظرفیت جوانان می‌تواند مورد توجه جبهه حق یا باطل باشد و اگر جبهه حق غافل بماند دشمن از این ظرفیت استفاده می‌کند.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این‌که این ظرفیت هم  ایجابی و هم سلبی است، بیان کرد‌: در داستان حضرت خضر(ع) که آن نوجوان باعث کافر شدن خانواده اش می‌شد یک ظرفیت سلبی و در داستان‌های حضرت نوح(ع)، موسی(ع) و ابراهیم(ع) این ظرفیت ایجابی است.

پیشنمازی در ادامه گفت: ما در حال حاضر هم، چنین اشخاص و ظرفیت‌هایی داریم که فرزندشان در جبهه دشمن بوده ولی رضایت به حدود الهی دادند و کسانی که نظام را هزینه کردند تا غبار بر پیشانی فرزندشان ننشیند.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با بیان داستان مصعب بن عمیر اظهار داشت: این جوان 18 ساله به دلیل عشق به پیامبر(ص) از خانواده کافرش ترد شد و از رفاه به فقر روی آورد، پیروی این جوان باعث این شد که از میان ریش سفیدان او نخستین سفیر برای آموزش قرآن باشد.

وی در ادامه گفت: به دلیل جوان بودن، این فرد توانست بر جوانان تاثیر بگذارد و تاثیر جوانان بر خانواده خود زمینه اسلام آوردن را فراهم کرد و این کار را امام در عرصه‌های دفاع مقدس عملی کردند.

پیشنمازی با بیان این‌که در برخی شهر‌ها ایستگاه‌های مثبت ایجاد نکرده‌ایم خاطر نشان کرد: در کلان شهر‌ها ایستگاه منفی و آسیب‌های فرهنگی قارچ‌گونه‌ای به وجود آمده و می‌توانیم با ایجاد فضا‌های معنوی و فرهنگی این را از بین ببریم./9598/پ202/پ

ارسال نظرات