۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۷۲۴۳۸

همایش «رؤیت هلال ماه» در ساحل عاج برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شورای عالی امامان جماعت ساحل عاج با همکاری انجمن علمای این کشور، دیروز، همایشی با موضوع «رؤیت هلال ماه» برگزار کرد.
ماه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، علمای ساحل‌عاج به‌منظور بررسی نحوه رؤیت هلال ماه در همایشی با عنوان «روش‌ها و نتایج به‌دست‌آمده طی سال‌ها برای مشاهده هلال ماه در ساحل‌ عاج» حضور یافته و نظرات خود را درباره روش‌های نوین رؤیت هلال ماه اعلام کردند.

 

همچنین، حاضران در این نشست با اشاره به ضرورت پیگیری وضعیت هلال ماه طی سال و استفاده از فناوری‌های نوین برای تدوین تقویم هجری قمری، پیشنهاد تشکیل کمیته دائمی رؤیت هلال ماه در ساحل‌عاج را مطرح کردند که این طرح به تصویب رسید.

 

یکی از شرکت‌کنندگان در این همایش با بیان این‌که تعیین زمان دقیق عید فطر و عید قربان یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان مسلمان در سراسر جهان است، عنوان کرد: متاسفانه علی‌رغم پیشرفت‌هایی که در حوزه فناوری شکل گرفته است، هنوز هم بحث رؤیت هلال ماه در کشورهای اسلامی به صورت مسأله‌ای حل‌نشدنی باقی مانده است. حتی در ساحل‌عاج گروه‌های مختلف، گاهی روزهای متفاوتی را برای عید فطر یا عید قربان اعلام می‌کنند و این باعث ایجاد تفرقه در میان مردم می‌شود.

 

همچنین شیخ الایما فوفانا، رییس شورای عالی امامان جماعت ساحل‌عاج، طی سخنانی با اشاره به این‌که کمیته دائمی رؤیت هلال ماه وظیفه سنگینی بر عهده خواهد داشت، اعلام کرد: هدف اصلی ما از تشکیل این کمیته پایان دادن به بحث‌ها و اختلافات در زمینه تعیین زمان دقیق اعیاد اسلامی است؛ بنابراین این کمیته وظیفه ایجاد وحدت میان مردم و گروه‌های مختلف را بر عهده دارد و این امر، وظیفه سنگینی بر دوش اعضای این کمیته می‌گذارد./982/ب103/د

ارسال نظرات