۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۷۲۵۰۳

ویژه برنامه های تابستانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه های تابستانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی به صورت متمرکز در سه مرکز تبریز، مراغه و بناب آغاز شده است.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امسال برنامه های تابستانی حوزه علمیه استان در سه مرکز علوم دینی تبریز، بناب و مراغه به صورت مستقل و متمرکز اجرایی می شود که حوزه علمیه تبریز میزبان طلاب دیگر مدارس علمیه استان است.


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز حدود 200 طلبه مشغول فعالیت های درسی، تحقیقی و علمی هستند که در سه گروه فعالیت دارند، گروه نخست آن عده طلابی است که در سال تحصیلی گذشته در برخی دروس با ضعف هایی مواجه بوده اند و در تابستان به دنبال رفع نقاط ضعف تحصیلی خود هستند.


حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: گروه دوم طلابی هستند که به دنبال بهره مندی از فرصت تعطیلات تابستان برای ارتقاء پایه و سطح تحصیلی خود هستند که برای این تعداد طلبه نخبه نیز اساتیدی پیش بینی شده تا با رفع ایرادات و پاسخگویی به سؤالات درسی آنان بتوانند یک پایه ارتقاء یافته و از مهر ماه شروع به تحصیل در پایه بالاتر کنند.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: گروه سوم طلابی هستند که متأسفانه واحدهایی از دروس سال تحصیلی گذشته را نتواسته‌اند با موفقیت سپری کنند، از این رو بایستی ضمن شرکت در کلاس های جبرانی و تقویتی، در آزمون شهریور ماه نیز حضور یابند تا پس از کسب نمره قبولی جواز تحصیل در پایه بالاتر را دریافت کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ویژه برنامه های تابستانی حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی تنها منحصر در برنامه های آموزشی نیست، گفت: فراخوان اردوی زیارتی عتبات عالیات عراق نیز منتشر شده که هم اکنون نام‌نویسی از طلاب علاقه‌مند به حضور در این سفر معنوی صورت می گیرد.


حجت الاسلام انتظاری یادآور شد: افزون بر این سفر معنوی، اردوهای یک روزه و چند روزه به مناطق زیارتی، سیاحتی و طبیعی استان نیز در دستور کار مدیران حوزه قرار گرفته و اغلب این برنامه ها تا قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد./935/ت303/ب

ارسال نظرات