۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۷۲۷۴۸
امام جمعه اهر:

شهید چمران الگویی ماندگار برای جوانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: مسیر زندگی شهید چمران بهترین الگوی رفتاری برای جوانان ایران اسلامی است.
ويژه‌نامه شهادت شهيد چمران

حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی برای موفقیت در مسیر زندگی نباید به دنبال الگوهایی باشند که رسانه‌های غربی درصدد ترویج آن هستند.

وی با اشاره به این‌که الگوهای جوانان غربی بیشتر در تخیلات و فیلم‌های هالیوودی بوده و وجود خارجی ندارند، خاطرنشان کرد: غربی‌ها همواره از وجود الگویی هایی همچون شهیدان چمران، باکری، همت و دیگر شهدای دوران دفاع مقدس محروم بوده‌اند؛ از این رو به کمک رسانه‌های جمعی و صنعت سینما به دنبال پر کردن این خلأ در اذهان جوانان خود هستند.

امام جمعه اهر با تأکید بر این‌که زندگی شهید چمران بهترین الگوی رفتاری برای جوانان ایران اسلامی است، تصریح کرد: نگاهی به مسیر زندگانی شهید چمران نشان می دهد که هر گاه وارد عرصه‌ای شده به عالی‌ترین مدارج رسیده و فردی مؤثر در هر زمینه بوده است، چنان‌که در دوران حضورش در لبنان، منشأ اثر بزرگی برای مردم این کشور شد که هنوز از برکات آن بهره مند هستند.

حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که شهید چمران شهید راه اعتقادات خود است، گفت: برای آن شهید والامقام مهم نبود که تکلیف خود را کجا و چگونه ادا کند، شاید اگر دیگران جای وی بودند، توجیهاتی مبنی بر این‌که حضورشان در عرصه علمی مفیدتر برای کشور است، می آورند و از جبهه‌های جنگ دوری می کردند.

وی نحوه تحصیل و تهذیب شهید چمران را الگوی بسیار ارزشمند برای جوانان دانست و افزود: شهید چمران هرگز با نظریه‌پردازی اقدام به پرورش نسل جوان نکرد، آن بزرگوار به اشکال گوناگون زندگی، مبارزات و عرفان اسلامی راه و روش زندگی الهی را به نسل‌های جوان آموخت، چنانکه رزمندگان جوان جنگ تحمیلی همواره از شهید چمران به عنوان معلم خود یاد می کنند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سالروز شهادت دکتر چمران به عنوان روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: رسالت امروز اساتید بسیجی، حضور فعال در میدان است، اساتید حوزه و دانشگاه امروز رسالتی کمتر از دوران دفاع مقدس بر عهده ندارند، اساتید بسیجی برای تأثیرگذاری هرگز وابسته به پست و مقام نبوده و نیست.

امام جمعه اهر با بیان این که شهید بی‌مدعا در اوج تواضع و اخلاص، برای حضور و نقش‌آفرینی در جبهه‌ها منتظر دعوت‌نامه نبود، تصریح کرد: اساتید بسیجی نیز باید همواره منش بزرگانی همچون شهید چمران را الگوی خود قرار دهند و در هدایت نسل جوان جامعه که فردا باید عهده‌دار مسؤولیت های کلان نظام باشند، اهتمام داشته باشند./935/ت302/غ

 

ارسال نظرات