۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۷۲۸۷۳

تأکید نماینده آیت الله سیستانی بر حفظ امنیت زائران در مراسم نیمه شعبان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر مقدس کربلا بر لزوم اهتمام نیروهای امنیتی به حفظ جان زائران عتبات عالیات در نیمه شعبان تأکید کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشن میلاد حضرت ولیعصر(عج) در این حرم مطهر بر لزوم اهتمام نیروهای امنیتی به کنترل امنیت و توجه سازمان های مختلف به برگزاری باشکوه این مراسم تأکید کرد.

 

وی در این نماز جمعه که با حضور جمعی از علمای سنی استان الانبار برگزار شد، اختلاف نظر را امری طبیعی دانست و گفت: اختلاف هنگامی خطرناک و غیرمعمول می شود که به کشتار، دشمنی و درگیری مذهبی و طایفه ای منجر شود. مشکلات سیاسی عراق نباید به عاملی برای فتنه مذهبی قرار گیرد.

 

نماینده آیت الله سیستانی اظهار داشت: مردم عراق چه جنایتی مرتکی شده اند که باید از سوی تروریست ها قتل عام شوند؟ چرا نیروهای امنیتی توانایی جلوگیری از این جنایت ها را ندارند.

 

حجت الاسلام صافی تاکید کرد که سیاستمداران باید نسبت به حوادث منطقه هوشیار بوده و برادری خود را حفظ کنند.

 

وی ایستادگی در برابر فتنه‎های مذهبی ضروری دانست و تصریح کرد: فتنه مذهبی تنها یک شعار نیست، بلکه مسأله ای است که می تواندامنیت کشور را با چالش بزرگی روبرو کند./994/ب901/د

ارسال نظرات