۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۷۲۹۲۹
یونیسف اعلام کرد؛

4 میلیون کودک سوری از بحران این کشور آسیب دیده‌اند

خبرگزاری رسا ـ صندوق جهانی کودکان سازمان ملل هشدار داد که 4 میلیون کودک سوری از پیامدهای بحران سوریه آسیب دیده‌اند و بیش از 4 میلیون آواره در اردوگاه‌های پرجمعیت زندگی می‌کنند.
کودکان سوري

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، «یونیسف» هشدار داد که بیش از 4 میلیون کودک سوری در معرض آسیب‌های بحران سوریه قرار دارند.

 

«ماریا کالیوس» مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا تأکید کرد که با توجه به نبود آب آَشامیدنی سالم و خدمات بهداشتی، شکی وجود ندارد که بیماری های گوارشی و دیگر بیمارهای مربوط به کودکان در میان کودکان آواره سوری افزایش پیدا خواهد کرد.

 

کالیوس در بیانیه ای تأکید کرد که با توجه به آغاز فصل تابستان بدتر شدن شرایط آوارگان سوری لزوم دستیابی آنها به نیازهای اولیه بیشتر احساس می‌شود.

 

یونیسف اعلام کرد که آب آشامیدنی موجود برای آوارگان سوری به یک سوم کاهش پیدا کرده است و بیش از 4.25 میلیون آواره سوری در اردوگاه‌هایی زندگی می‌کنند که سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز آنها تأمین نشده؛ به عنوان مثال اردوگاه «دومیز» در عراق با ظرفیت 25000 نفر ساخته شده در حالی که دوبرابر ظرفیت این اردوگاه آواره اسکان داده شده‌ است.

 

در ادامه این بیانیه آمده که اردوگاه زعتری که دومین اردوگاه بزرگ جهان به شمار می‌آید تاکنون 120 هزار آواره سوری را در خود جای داده که نهادهای حقوق بشری تلاش می‌کنند تا نیازهای این اردوگاه را برآورده کنند و روزانه چهار میلیون لیتر آب به اردوگاه زعتری ارسال می‌شود.

 

پیشتر سخنگوی کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل گفته بود که شمار آوارگان سوری از آغاز بحران این کشور تا کنون از مرز 2 میلیون و 600 هزار نفر عبور کرده است و این رقم نشان می‌دهد که هر 14 ثانیه یک شهروند سوری به جمع آوارگان می پیوندد و به صورت کلی 4.2 میلیون نفر در داخل و خارج سوریه آواره شده‌اند. گزارش‌های کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل نشان می‌دهد که در پایان سال 2012 تعداد آوارگان در سراسر جهان برابر با تعداد آوارگان سوری از آغاز بحران تا کنون بوده و این پدیده آمار آوارگان جهان را به صورت بی سابقه ای در 20 سال گذشته بالا برده است./994/ب102/د

ارسال نظرات