۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۷۳۰۳۲

توزیع غذای حلال در رستوران‌های ژاپن

خبرگزاری رسا ـ رستوران‌های شهر توکیو به منظور پاسخ به نیازهای جمعیت رو به افزایش شهروندان و گردشگران مسلمان، اقدام به سرو غذاهای حلال کرده‌اند.
غذاي حلال در رستوران‌هاي ژاپن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «حلال دلی» (Halal Deli)، یکی از رستوران‌های جدید توکیو است که برای پاسخ به نیاز رو به افزایش گردشگران مسلمان اندونزیایی و دیگر کشورهای اسلامی به تازگی راه‌اندازی شده است.

 

این رستوران که در حال حاضر 23 منطقه توکیو را تحت پوشش قرار داده است، عمدتاً غذاهای کشورها مالزی، اندونزی و ترکیه را که بیشترین تعداد گردشگران و شهروندان مسلمان این کشور را تشکیل می‌دهند، سرو می‌کنند.

 

مشتری‌های اصلی رستوران‌های حلال در ژاپن، شرکت‌هایی هستند که کارکنان و یا ارباب‌رجوع‌های مسلمان دارند.

 

افزایش تقاضا برای غذاهای حلال در پی تصمیم جدید دولت ژاپن برای در اولویت قرار دادن جذب گردشگران کشورهای آسیای جنوب شرقی صورت گرفته است.

 

این تغییر نظر دولت ژاپن حاصل نتایج تحقیقات جدید در مورد افزایش جمعیت مسلمانان جهان به 2 میلیارد نفر تا سال 2030 میلادی است.

 

یکی از کارکنان رستوران حلال دلی توکیو اعلام کرد: در برنامه اولیه ما، تخمین زده شده بود که به صورت ماهیانه به 200 مشتری، غذاهای حلال ارائه کنیم اما این رقم اکنون به 500 مشتری رسیده است. ما در حال برنامه‌ریزی برای توسعه کار خود در شهرهای دیگر ژاپن نیز هستیم.

 

پیش‌بینی می‌شود که این تصمیم دولت ژاپن برای ارائه محصولات حلال منجر به افزایش سهم این کشور از صنعت پررونق توریسم حلال شود.

 

در دهه 1920، در پی انقلاب روسیه و مهاجرت چندصد مسلمان ترک از این کشور به ژاپن، اسلام به این کشور راه یافت. در سال 1930 تعداد مسلمانان ژاپن به 1000 نفر رسید.

 

موج دیگری از مهاجرت‌ها که منجر به افزایش تعداد مسلمانان در ژاپن شد، در سال 1980 با مهاجرت گروه‌هایی از کشورهای ایران، پاکستان و بنگلادش برای کار در ژاپن صورت گرفت.

 

امروز ژاپن محل زندگی 120 هزار مسلمان است. این کشور با 127 میلیون نفر جمعیت، دهمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود./982/ب101/د

ارسال نظرات