۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۷۳۰۵۴
سازمان ملل مطرح کرد؛

هزاران کودک فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی شکنجه شده‎اند

خبرگزاری رسا ـ کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی تاسف‎ برانگیز اعلام کرد که در طول دهه گذشته هزاران کودک فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی شکنجه شده‎اند.
کودکان فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی تاسف‎ برانگیز اعلام کرد که در طول دهه گذشته هزاران کودک فلسطینی در غزه و مناطق اشغالی کرانه باختری از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی شکنجه شده‎ و یا به عنوان سپر انسانی از آنان استفاده شده است.


در گزارش این کمیته که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار داده شده آمده است: کودکان فلسطینی که به وسیله نیروهای نظامی و پلیس اسرائیل دستگیر شده اند به طور سازماندهی شده ای مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته اند.


در ادامه این گزارش آمده است: از این کودکان به زبان عبری که چیزی از آن نمی دانند بازجویی شده و آنها مجبور شده اند که اعتراف نامه های نوشته شده به زبان عبری را امضا کنند تا آزاد شوند.


گزارش کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد می افزاید که بیش از 7 هزار کودک فلسطینی بین 9 تا 17 سال در دهه گذشته به وسیله رژیم صهیونیستی دستگیر و بازجویی شده اند.


این گزارش خاطرنشان می کند که حداقل 14 مورد آزار و اذیت جنسی کودکان فلسطینی در سه سال گذشته ثبت شده است. 


گزارش فوق که به وسیله 18 متخصص مستقل و بی طرف تهیه شده است، تاکید می کند: صدها کودک فلسطینی در سالهای گذشته و به دلیل عملیات های نظامی اسرائیل در غزه و سایر مناطق اشغالی کشته شده و هزاران کودک دیگر نیز مصدوم شده اند./990/ب902/د

ارسال نظرات