۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۷۳۱۶۳
حماسه اقتصادی چگونه تحقق می‌یابد؟

حماسه اقتصادی وقتی محقق می‌شود که به فکر نیازمندان جامعه باشیم

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی، پیشرفت اقتصادی به سبک غربی را بدون فایده دانست و گفت: حماسه اقتصادی چیزی جز رسیدگی به مردم جامعه به ویژه فقیران و نیازمندان نیست، زیرا انقلاب اسلامی برای این مردم مظلوم و پابرهنه است.
بانک اسلامي
حجت‌الاسلام محمود مسجد جامعی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش‌ که «چه کنیم که حماسه اقتصادی محقق شود؟» گفت: در حماسه اقتصادی باید به بزرگی و جلالت انقلاب اسلامی نگاه کرد و تصور کنیم که در یک نظامی زندگی می‌کنیم که پرچم اسلام و قرآن در آن بلند شده است.
وی ادامه داد: ملت در این انتخابات حماسه سیاسی خوبی را رقم زد و حماسه دیگری باقی است که اقتصاد کشور را نجات دهیم و مانند انقلاب اسلامی که خود یک حماسه بزرگ بود، روی دشمنان اسلام و نظام اسلامی را سیاه کنیم و اقتصاد مملکت را به درجه والایی برسانیم.
این استاد حوزه، با تبیین ارتباط حوزه سیاست با اقتصاد اظهار داشت: سیاست یک حیطه‌ای است که در متن آن اقتصاد وجود دارد و اقتصاد و سیاست دو امر تفکیک‌ناپذیر هستند و اگر به اقتصاد توجه کنیم، در کنار آن به سیاست نیز توجه شده است.
وی تصریح کرد: حماسه اقتصادی با یاری خداوند و همت مردم محقق می‌شود و مهم در این مسأله این است که به وعده‌های الهی اعتقاد پیدا کنیم و بدانیم اگر ما برای رضای خدا کار کنیم، در عرصه اقتصاد نیز از همه کشورهای دنیا جلو می‌افتیم و این معنا و مفهوم این آیه شریفه است که می‌فرماید؛ :«و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین»؛ اگر شما مؤمن باشید، به مراتب تعالی و بزرگی می‌رسید.
این استاد حوزه علمیه قم، اقتصاد کشور را در مسیر قرآن و سنت الهی برشمرد و خاطر نشان کرد: حماسه اقتصادی که مورد نظر رهبری انقلاب است، حماسه‌ای است که بر اساس اسلام ناب و الگوگیری از دین و احکام الهی است، هم‌چنان‌که انقلاب اسلامی نیز از اسلام ناب گرفته شده است.
وی بیان داشت: اگر ما به وعده‌های الهی دل ببندیم و هدف اصلی ما در اقتصاد، رضای الهی باشد، یاری خداوند نیز می‌رسد :« ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»؛ وعده الهی تخلف ناپذیر است و می‌توان با تکیه بر قدرت الهی و پشت کردن به جهان غرب، حماسه اقتصادی مورد نظر رهبری را محقق ساخت.
وی در پایان تأکید کرد: پیشرفت اقتصادی به سبک غربی برای ما فایده‌ای ندارد، حماسه اقتصادی چیزی جز رسیدگی به مردم جامعه به ویژه فقیران و نیازمندان است، زیرا انقلاب اسلامی برای این مردم مظلوم و پابرهنه است، اقتصاد اسلامی ما مقدمه‌ای برای رسیدن به سعادت و بهشت است و این مفهوم اقتصاد اسلامی است./978/ت302/پ
ارسال نظرات